• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402112819958
  • خبرنگار : 50570

مسئول برگزاری نمایشگاه تخصصی آبرنگ:

برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی هنر باعث پیشرفت هنرمندان می‌شود

برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی هنر باعث پیشرفت هنرمندان می‌شود
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مسئول برگزاری نمایشگاه تخصصی آبرنگ «باران» گفت: گروه هنری قلمروی خیال با هدف آشنایی هنرمندان نمایشگاه‌هایی تخصصی برگزار می‌کند تا بتوانند آثار یکدیگر را از نزدیک ببیند و مورد نقد و بررسی قرار دهند، چرا که این اقدام به پیشرفت خود هنرمندان کمک می‌کند.

ساناز شهرکی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری نمایشگاه «باران» اظهار کرد: گروه هنری قلمروی خیال سابقه برگزاری چندین نمایشگاه تخصصی هنری را در کارنامه خود دارد و نمایشگاه باران که آثار گروهی هنرمندان در زمینه تخصصی آبرنگ است نیز یکی از این نمایشگاه‌ها به شمار می‌آید.

وی در خصوص آثار حضور یافته در نمایشگاه گروهی باران بیان کرد: نمایشگاه زیر نظر بنده به عنوان‌ مدیر گروه قلمروی خیال و شادی شهرکی در نگارخانه رادین از ۲۷ بهمن ماه آغاز به کار کرده است. همچنین استاد اردکانیان با اثر معروف خود که موفق به کسب لقب مستری جهان شدند در نمایشگاه حضور دارند.

شهرکی ادامه داد: در مجموع  نمایشگاه باران ۲۲ هنرمند با ۳۹ اثر شرکت کرده‌اند و سعی شده در چند روز برگزاری نمایشگاه اجراهایی زنده با حضور تعدادی از هنرمندان در نمایشگاه داشته باشیم.

مسئول برگزاری نمایشگاه تخصصی آبرنگ «باران» اضافه کرد: در نمایشگاه آثار از ابعاد کوچکتر A۴ تا ابعاد بزرگتر حضور دارند. با توجه به  تکنیک‌های مختلف آبرنگ هنرمندان از تکنیک‌های مختلف آن مانند «خیس در خیس» که باید مقوای خیس با کنترل تصویر را ثبت کند و یا تکینکی که رنگ‌ها واقعی‌تر است و تصاویر رئالیتی ثبت می‌شود، استفاده می کنند، البته برخی از افراد گروه‌ از هر دو این حالت‌ها برای خلق اثر استفاده می‌کنند.

شهرکی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه آثار با موضوعات منظره، چهره، طبیعت بی جان، بنا و مکان حضور دارند که آثار هنرمندان با توجه به اولویت موضوعی به اجرا گذاشته‌ شده‌اند. آثار این نمایشگاه طی فراخوانی انتخاب شدند و آثار گزینش شده در این نمایشگاه از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

وی در خصوص استقبال از نمایشگاه باران اظهار کرد: خوشبختانه نمایشگاه مورد استقبال خوب علاقمندان قرار گرفته است و اقشار مختلفی از نمایشگاه دیدن کرده‌اند. همچنین در روز افتتاحیه نمایشگاه نشستی با حضور استاد اردکانیان و نقد و بررسی آثار با هنرمندان برگزار شد.

مسئول برگزاری نمایشگاه تخصصی آبرنگ «باران» با بیان اینکه سعی شده تا با برگزاری نمایشگاه هنرمندان از آثار یکدیگر دیدن کنند، گفت: گروه هنری قلمروی خیال با هدف آشنایی هنرمندان نمایشگاه‌هایی تخصصی برگزار می‌کند تا بتوانند آثار یکدیگر را از نزدیک ببیند و مورد نقد و بررسی قرار دهند، چراکه این اقدام به پیشرفت خود هنرمندان کمک می‌کند.

شهرکی افزود: از طرف دیگر با توجه به مسئله‌ فروش آثار، هنرمندان مطلع هستند که با مراجعه به نمایشگاه می‌توانند آثار دلخواه خود را انتخاب کنند. البته در روز نخست برگزاری این نمایشگاه اولین اثر نمایشگاه به فروش رسید.

برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی هنر باعث پیشرفت هنرمندان می‌شود

نمایشگاه باران از ۲۷ بهمن ماه تا ۲ اسفند در نگارخانه رادین انتهای حامد جنوبی ۱۲ شماره ۱۳۷ آغاز به کار کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۷ الی ۲۱ از نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha