• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112819964
  • خبرنگار : 71516

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا: خواهان اجرایی شدن حکم دیوان لاهه درباره غزه هستیم

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا: خواهان اجرایی شدن حکم دیوان لاهه درباره غزه هستیم

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا اعلام کرد غزه به صورت کامل در معرض نابودی است و مردمش از تمام حقوق خود محروم هستند.

به گزارش ایسنا، موسی فکی، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در افتتاحیه نشست سران این اتحادیه گفت: غزه در معرض نابودی کامل قرار دارد و مردمش از تمام حقوق خود محروم هستند. ما عملیات اسرائیل را که مانند آن در تاریخ بشریت وجود ندارد، محکوم می‌کنیم.

به نقل از الجزیره، وی گفت: باید ملت فلسطین از آزادی کامل برخوردار باشند و کشور مستقل دارای حاکمیت خود را داشته باشند.

موسی فکی تأکید کرد: آفریقا همبستگی کامل خود را با ملت فلسطین اعلام کرده و خواهان عدالت است. حکم دیوان بین‌المللی دادگستری پیروزی برای تمام کشورهای حامی مسئله فلسطین است. ما از موضع آفریقای جنوبی حمایت می‌کنیم و خواهان اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری و توقف جنگ غزه هستیم.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در حکم مدیر اجرایی و حقوقی اتحادیه آفریقا محسوب می‌شود.

رئیس جدید اتحادیه آفریقا نیز گفت: جامعه بین‌المللی نمی‌تواند به روی جنایت‌هایی که در فلسطین رخ می‌دهد چشم ببندد. ما از رؤسای آفریقایی می‌خواهیم در پایان دادن به رنج و مشکلات مردم غزه سهیم باشند.

رئیس جدید اتحادیه آفریقا تأکید کرد: فلسطینی‌ها حق دارند کشورشان را به پایتختی قدس تشکیل دهند. ما خواهان توقف فوری کشتار در غزه هستیم.

در سایه انتظارها برای حمله قریب‌الوقوع اشغالگران به رفح، کشتارها، حملات و محاصره بیمارستان‌ها در صد و سی و چهارمین روز جنگ غزه همچنان ادامه دارند و با توجه به فاجعه بهداشتی که نوار غزه را فرا گرفته است، تعداد شهدا و مجروحان همچنان در حال افزایش است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۹ مورد کشتار در غزه شدند که ۸۳ شهید و ۱۲۵ مجروح برجای گذاشت.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، تعداد شهدای غزه به ۲۸ هزار و ۸۵۸ تن و تعداد مجروحان به ۶۸ هزار و ۶۷۷ تن از هفتم اکتبر تاکنون رسیده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha