• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402112820072
  • خبرنگار : 50283

لزوم اطلاع‌رسانی عمومی از مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی فجرانه

لزوم اطلاع‌رسانی عمومی از مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی فجرانه

ایسنا/گیلان رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرانزلی از شروع مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی در قالب طرح فجرانه به مدت ۳ ماه خبر داد و گفت: این طرح از ۱۷ بهمن ماه سال جاری آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

حسین واقفی در ۲۸ بهمن در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این طرح از مزایای بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: از جمله مزایای این طرح برداشته شدن پیش شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی از کالابرگ است.

واقفی تصریح کرد: در طرح فجرانه اعتبار تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و با این افزایش اعتبار، تورم ایجاد شده کالاهای اساسی پوشش داده می‌شود.

وی افزود: قیمت سبد ۱۱ قلم غذایی برای مشمولان به جای ۷۴۳ هزار تومان به نرخ روز، ۵۲۳ هزار تومان بر اساس قیمت سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: برای سهولت خانوارها اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار (شما) راه‌اندازی شده تا با استفاده از آن، افراد بتوانند مانده اعتبار یارانه خود را مشاهده و فروشگاه‌ متصل به طرح و لیست اقلام را پیدا و از آن فروشگاه‌ها به صورت اعتباری خرید کنند.

واقفی گفت: در طرح فجرانه علاوه بر شرکت ۲۱۰ هزار فروشگاه و اصناف فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای و ۲ فروشگاه اینترنتی هم با عنوان دیجی کالا و اسنپ قابل استفاده برای مردم هستند.

وی افزود: لازم به ذکر است طرح فجرانه برای خانوارهای دهک یک تا ۷ قابل استفاده است.

واقفی تصریح کرد: خانوارها می توانند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خریداری کنند و امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروههای کالایی وجود ندارد تنها در گروه لبنیات (شیر و ماست و پنیر) این انتقال امکان پذیر است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرانزلی بر ضرورت اطلاع رسانی بیشتر به همه همشهریان اشاره کرد و افزود: بسیاری از همشهریان عزیز از مزایای این طرح مطلع نیستند لذا اطلاع رسانی توسط ادارت افراد و نهادها از وظایف اصلی اعضای ستاد است.

واقفی گفت: هر خانوار می تواند از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار خود را استعلام بگیرند، همچنین مرکز تماس ۰۲۱۶۳۶۹ پاسخگوی سوالات و اعتراضات مردم در این راستا است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: بازدید میدانی از فروشگاه های متصل به شبکه ملی اعتبار در قسمت شهری و روستایی  توسط نهادهای متولی انجام و در صورت مشاهده تخلف، برخورد قانونی اعمال می شود.
 
واقفی همچنین خواستار اطلاع رسانی حداکثری از سوی ادارات عضو ستاد کالابرگ الکترونیکی به اعضای جامعه هدف خود و مردم شهرستان بندرانزلی شد و افزود: در این راستا با استفاده از ظرفیت های اتاق اصناف و شهرداری بنرهای مربوط در مکانی که در معرض دید همشهریان باشد قرار گیرند و فیلم های مربوطه به سمع و نظر مردم رسانده شود تا همه بتوانند از این طرح ارزشمند فجرانه بهره مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha