• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402112820184
  • خبرنگار : 50534

دهقانی‌فیروزآبادی عنوان کرد

فعالیت ۹۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور

فعالیت ۹۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور

ایسنا/زنجان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهور گفت: امروز حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف در کشور فعالیت دارند.

روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی امروز (شنبه ۲۸ بهمن ماه) در دیدار با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان برتر استان زنجان با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان اکنون به رقم ۹۶۰۰ مورد رسیده است، اظهار کرد: یکی از ارکان مهم شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان این است که مردم پیامد مثبت آن را در زندگی احساس کنند، بعد از گذشت دو دهه و شکل گرفتن تعداد بسیار زیادی شرکت دانش‌بنیان و فناوری‌های توسعه یافته، امروز حوزه فناوری‌های راهبردی به رشد رسیده است.  

وی با اشاره به روند افزایشی شرکت‌های دانش‌بنیان و به تبع آن محدویت منابع و افزایش مشکلات، تاکید کرد: تلاش بر این است که با هم مسائل را برطرف کنیم یعنی کارها به صورت هدفمند، هدایت شده بزرگ و با هم‌افزایی بیشتری به پیش رود. 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌ جمهور با بیان اینکه بایستی فکر کنیم که چه کاری می‌توان برای توسعه اکوسیستم انجام داد، ادامه داد: تلاش بر این بوده که خط ریلی جریان علم و فناوری کشور شتاب بیشتری یابد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری سازنده، یکی از مسائل جدی است که باید به شکل متمرکز و قوی به آن پرداخته شود؛ از سویی دیگر طبق موافقت اصولی اخذ بیش از ۳ تا ۴ همت جهت انجام اقداماتی در این حوزه برای سال آینده در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه هفتم توسعه، ایجاد مرکز ملی آفرینش فناوری در حوزه‌های بزرگ و پیشران فناوری‌های پیشرفته اعم میکروالکترونیک و هوش مصنوعی پیش‌بینی شده است، اذعان کرد: در دوران سازندگی منابع خوب و سرشاری وجود داشت و به دنبال آن مصارف کمتر بود اما اکنون مصارف افرایش پیدا کرده است که نمونه آن را در بنزین مشاهده می‌کنیم.

دهقانی‌فیروزآبادی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباطی با یک دیگر ندارند و موضوع رقابتی است، خاطرنشان کرد: باید برای دستیابی به اهداف تعیین شده به صورت جمعی کار کرد.

فعالیت ۹۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha