• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402112820201
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در خوزستان آغاز شد

مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در خوزستان آغاز شد

ایسنا/خوزستان افتتاحیه مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد.

دکتر حسن محمدی مجد، رئیس سازمان‌ جهاد دانشگاهی خوزستان در این مراسم که امروز (۲۸ بهمن‌ ماه) برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویان به‌عنوان یکی از مولفه‌های اصلی نظام اجتماعی و نظام علمی و دانشگاهی می‌توانند نقش مهم و دقیقی در تحولات و مسائل اجتماعی ایفا کنند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که به جد به‌دنبال آن هستیم، جایگاه کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌های علمی دانشجویان است و به واسطه این کرسی‌ها می‌توانیم از فکر خوب و سازنده و اندیشه متعالی دانشجویان و نگاه خوب و نقادانه آن‌ها در مسائل مختلف استفاده کنیم.

رئیس سازمان‌ جهاد دانشگاهی خوزستان بیان کرد: امیدواریم به‌واسطه اساتید و دانشجویان بسیار خوب‌مان در این دوره شاهد تجلی یک اندیشه متعالی و نقد منصفانه توأم با یک اخلاق خوب و مومنانه باشیم و نتیجه و خروجی تمام این مسابقات و مناظرات یافتن راه‌ حل‌های علمی برای بسیاری از مسائل و چالش‌ها در آینده باشد.

محمدی مجد گفت: امیدواریم این مسابقات در یک فضای بسیار خوب، اخلاق‌محور و علمی برگزار شود و بتوان از نظرات همه استفاده کرد.

در ادامه این مراسم، دکتر نوید سیاه‌پلو، معاون پژوهش و فناوری مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان و رئیس مسابقات مناظره دانشجویی در استان، به مرور قوانین و ساختار برگزاری مسابقات مناظره پرداخت و گفت: امروز مرحله مقدماتی این مسابقات در چهار گزاره میان هشت تیم دانشجویی شرکت‌کننده برگزار می‌شود و برندگان این مسابقات به مرحله نیمه‌ نهایی که فردا (۲۹ بهمن‌ ماه) برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

وی افزود: در این مرحله از مسابقات، تیم‌های دانشجویی از شش دانشگاه شهید چمران اهواز، کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، آزاد اسلامی واحد اهواز، مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، پردیس فاطمه الزهرا (س) دانشگاه فرهنگیان خوزستان و پیام نور واحد ترکالکی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در این دور از مسابقات، پس از مطرح شدن یک گزاره، دو تیم موافق - مخالف به مناظره درباره گزاره مطرح‌شده می‌پردازند.

در پایان رقابت‌های امروز و با رای داوران، تیم شهید تهرانی‌مقدم از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با گزاره «تورم در ایران به جای ریشه پولی، ریشه سیاسی و هیجانی دارد»، تیم اقتصادپژوهان از دانشگاه شهید چمران اهواز با گزاره «حمایت از محیط‌ زیست نیاز به بودجه و تشکیلات دارد، نه فرهنگ‌سازی و رسانه»، تیم رَسا به‌طور مشترک از دانشگاه فرهنگیان و موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان با گزاره «فساد اقتصادی و اداری در ایران ریشه ساختاری دارد» و تیم افسران جنگ نرم از مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان با گزاره «مشکل مسکن در ایران مشکلی جهانی است و به سیاست‌های دولت باز نمی‌گردد» موفق به کسب بیشترین امتیاز و راه‌یابی به مرحله نیمه‌ نهایی شدند.

این مسابقات تا ۳۰ بهمن‌ ماه ادامه دارد و تیم برتر به مرحله کشوری که اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha