• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402112820229
  • خبرنگار : 71567

شهردار سابق تهران تاکید کرد

نقش ضعیف احزاب کشور در انتقال قدرت

نقش ضعیف احزاب کشور در انتقال قدرت

شهردار سابق تهران با تاکید بر اینکه انتخابات نقش کلیدی و تاثیر مستقیم بر پشتوانه ملی دارند، گفت: با وجود نقش بسیار مهم و قوی احزاب در قانون اساسی کشور، متاسفانه در عمل نتوانسته اند تاثیرگذاری چندانی در انتقال قدرت داشته باشند.

به گزارش ایسنا؛ پیروز حناچی در حاشیه نشست خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران که هم اکنون در این دانشگاه در حال برگزاری، خاطره ای از نشست با آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص انتخابات کشور مصر بیان کرد و گفت: سال ۹۳ به اتفاق جمع زیادی خدمت آیت الله هاشمی رفسنجانی رسیدیم که در آن زمان انقلاب مصر به وقوع پیوسته بود و اولین انتخابات این کشور با مشارکت حدود ۵۱ درصد مردم برگزار شده بود که در همان زمان ایشان در خصوص میزان این مشارکت سوال فرمودند که وقتی نتیجه را خدمتشان اعلام کردیم پاسخ بسیار معناداری بیان کردند و این هم آن بود که این میزان مشارکت  برای کشوری که تازه انتخاب کرده است، معنا دار است و باید منتظر اتفاق جدید باشیم که البته پیامد این پاسخ الان قابل ارزیابی است.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان مشارکت در انتخابات نقش کلیدی و تاثیر مستقیم بر پشتوانه ملی دارد، گفت: همه ما وظیفه داریم به گونه ای عمل کنیم که مردم احساس کنند اگر در انتخابات مشارکت داشته باشند، خواسته های آنها نیز مورد توجه قرار می گیرد؛ بنابراین اگر می گوییم شرکت در انتخابات واجب است، پس ایجاد مقدمات حضور مردم نیز واجب است و هر اقدام و عکس آن مذموم خواهد بود.

شهردار سابق تهران ادامه داد: مردم موقعی در انتخابات شرکت می کنند که احساس کنند مشارکت آنها در انتخابات شرایط را تغییر می دهد و این وظیفه احزاب است که در این زمینه چنین نقش آفرینی را داشته باشند.

حناچی یادآور شد: با وجود نقش بسیار مهم و قوی احزاب در قانون اساسی کشور، متاسفانه در عمل نتوانسته اند تاثیرگذاری چندانی در انتقال قدرت داشته باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران در پایان بیان کرد: صندوق رای کم هزینه ترین راه برای اداره کشور است، به شرطی که صندوق های رای نیز تاثیرگذاری خود را در تحقق خواسته های مردم ایفا می کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha