• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112920286
  • خبرنگار : 71145

معاریو: واشنگتن در ازای تامین مهمات، توقف شهرک سازی را شرط کرده‌است

معاریو: واشنگتن در ازای تامین مهمات، توقف شهرک سازی را شرط کرده‌است

روزنامه عبری معاریو مدعی شد دولت آمریکا در ازای موافقت با ارسال محموله بزرگ تسلیحات به اشغالگران، توقف شهرک سازی را شرط کرده است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه به نقل از مقامات نوشت که عملیات ساخت و ساز شهرک‌ها متوقف شده‌است و طرح‌ها در ۶ ماه گذشته در منطقه E۱ که قبلا توسط دولت بنیامین نتانیاهو ترویج شده بود، تصویب نشده‌است.

آنها خاطرنشان کردند که نتانیاهو و سایر مقامات معتقد بودند که به دلیل مشغله‌ جنگ می‌توانند برنامه‌های توسعه‌یافته را در دوره‌های بعدی زیر رادار به تصویب برسانند، اما آمریکایی‌ها با آن موافقت نکرده و شرط کردند که مهمات مورد نیاز پس از توقف ساخت و ساز شهرک‌ها تامین شود.

این روزنامه نوشت که محموله درخواستی ده‌ها میلیون دلار ارزش دارد و علاوه بر فیوز مواد انفجاری و بمب شامل تقریباً هزار بمب MK-۸۲ و مهمات حمله مستقیم KMU-۵۷۲ است که به بمب‌ها توانایی هدایت دقیق آنها را می‌دهد.

آنها خاطرنشان کردند که روند تامین مهمات هنوز تحت بررسی داخلی در واشنگتن است و ممکن است جزئیات قبل از تایید نهایی توسط کمیته‌های کنگره تغییر کند.

این روزنامه نوشت که تصمیم آمریکا سطح تنش‌ها بین تل‌آویو و واشنگتن و تمایل تل‌آویو برای پایان دادن به جنگ را برجسته می‌کند.

طبق آنچه مقامات کنونی و سابق آمریکا گفتند به‌رغم آنکه ایالات متحده به دنبال آتش‌بس در غزه است، اما دولت جو بایدن آماده ارسال بمب‌ها و سایر تسلیحات به رژیم صهیونیستی می‌شود.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از این مقامات روز جمعه نوشت ارزش این تسلیحات میلیون‌ها دلار تخمین زده می‌شود. البته تحویل پیشنهادی تسلیحات همچنان به طور داخلی توسط دولت در حال بررسی است و شاید جزئیات این پیشنهاد پیش از آنکه دولت بایدن رهبران کمیته کنگره را بابت تصویب آن مطلع کند، تغییر یابد.

این برنامه پیشنهادی مبنی بر ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی همزمان با حمله زمینی احتمالی این رژیم به شهر رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، مطرح شده است.

کاخ سفید سوالاتی را به وزارت امور خارجه و دفاع آمریکا ارجاع داد که هر ۲ وزارتخانه از اظهار نظر در این خصوص خودداری کردند. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و دفتر نخست‌وزیری این رژیم نیز در این زمینه پاسخگو نشدند و ارتش رژیم صهیونیستی سوالات را به وزارت جنگ ارجاع داد.

این در شرایطی است که دولت بایدن به دلیل تداوم عرضه تسلیحات به دولت اشغالگر، به دلیل افزایش اتهام استفاده از سلاح‌های آمریکایی در حملاتی که منجر به شهادت و مجروح شدن غیرنظامیان می‌شود، با انتقادات شدیدی روبه‌رو شده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha