• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402112920328
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون وزیر کار:

سالانه ۴درصد از تولید ناخالص ملی صرف حوادث و بیماری‌های شغلی می‌شود

 سالانه ۴درصد از تولید ناخالص ملی صرف حوادث و بیماری‌های شغلی می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر راه اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در سواحل مکران تأکید کرد.

علی حسین رعیتی فرد، امروز یکشنبه ۲۹ بهمن در سفر به چابهار و دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح توسعه سواحل مکران و فعالیت صنایع و کارگاه‌های مختلف، موضوع ایمنی و آگاهی بخشی به جامعه هدف در خصوص حوادث شغلی اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: با تعیین مکان راه اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در چابهار، عملیات تجهیز و استقرار دستگاه‌های متناسب با مشاغل این منطقه انجام می شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع آموزش ایمنی کار به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای ایمن سازی محیط کار، ارتقای بهره‌وری و صیانت از نیروهای انسانی و مادی کشور همواره سرلوحه ماموریت‌های وزارت متبوع قرار داشته است.

رعیتی فرد اظهار کرد: مشاوره ایمنی و آشنایی با آخرین اقدامات سایر شرکت‌ها، از اهداف مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار است.

وی با بیان اینکه سالانه ۴درصد از تولید ناخالص ملی صرف حوادث و بیماری‌های شغلی می‌شود، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت فرماندهی در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی به مقاوله‌نامه ۱۵۵ سازمان جهانی کار پیوست که پس از طی فرآیندهای لازم، از ۱۸ بهمن در تمام نقاط کشور اجرایی شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نکته‌ی مهم در این مقاوله‌نامه، افزایش دامنه‌ی شمولِ موضوع ایمنی و بهداشت کار است؛ به طوری که قبلا صرفا حوادث و کارگاه‌های مشمول قانون کار موضوع این قوانین بود اما طبق قانون و آیین‌نامه همه‌ی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند، از جمله کارمندان دستگاه اجرایی، نیز تحت شمولیت این قانون قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha