• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402112920382
  • خبرنگار : 50177

پرداخت ۶۲۰ فقره وام بین مشمولان صندوق بیمه اجتماعی در لرستان

پرداخت ۶۲۰ فقره وام بین مشمولان صندوق بیمه اجتماعی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان از پرداخت ۶۲۰ فقره وام بین مشمولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان خبر داد.

محمدرضا عسگریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هدف از تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ارائه خدمات بیمه‌ای به افرادی است که در روستاها زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: تا قبل از دولت سیزدهم، ۱.۸ میلیون نفر در کشور تحت پوشش این بیمه بودند که با تشکیل قرارگاهی تصمیم گرفته شده بر روی ۱۰ میلیون نفر از جمعیت مشمول این بیمه در کشور هدفگذاری کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت: در استان ظرف ۹ ماه توانستیم ۱۱ هزار نفر از مشمولین را تحت پوشش این صندوق قرار دهیم.

عسگریان خاطرنشان کرد: هدف راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر این است افرادی که در آخرین نقطه استان زندگی می‌کنند از شرایط رفاهی، بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری ناشی از فوت بهره‌مند شوند.

وی افزود: این صندوق زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و می‌تواند آینده روشنی داشته باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان بیان کرد: به پشتوانه این صندوق تاکنون ۲۲ هزار فقره وام بین پنج تا هفت میلیون تومان به مشمولان صندوق در کشور پرداخت شده که سهم لرستان ۶۲۰ نفر بوده است.

وی بیان کرد: دور دوم پرداخت وام به مشمولان تحت پوشش این صندوق، نیز تا پایان سال آغاز خواهد شد.

عسگریان یادآور شد: یکی از کارهای خوب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در آینده بیمه‌کردن مادران غیرشاغل دارای سه فرزند در روستاها به صورت رایگان است.

وی افزود: چنانچه اعتبار لازم به صندوق داده شود، لرستان از بین استان‌های کشور به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده و قطعاً می‌توان از این ظرفیت در راستای جوان سازی جمعیت وفرزندآوری بهره برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha