• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402112920462
  • خبرنگار : 71612

مراکش، ۱۲۰ تظاهرات در ۵۸ شهر برای حمایت از فلسطین

مراکش، ۱۲۰ تظاهرات در ۵۸ شهر برای حمایت از فلسطین

۵۸ شهر مراکش شاهد ۱۲۰ تظاهرات در حمایت از غزه در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر و علیه عملیات نظامی در رفح بود.

به گزارش ایسنا، بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط اداره پشتیبانی امور ملی مراکش (غیردولتی) توضیح می‌دهد ۱۲۰ مراسم شب‌زنده‌داری و راهپیمایی در ۵۸ شهر در پاسخ به فراخوان مقامات، در همبستگی با غزه و تمام فلسطین، علیه کشتار عمدی روزنامه‌نگاران و حمله به بیمارستان‌ها، مساجد و تمامی زیرساخت‌های غزه و تلاش برای جابه‌جاکردن هزاران نفر از ۷ اکتبر برگزار شده است.

به نقل از آناتولی، در این بیانیه تأکید شده است که تظاهرات‌کنندگان در مراسم «بیداری همبستگی» با پرچم و چفیه فلسطین، از دولت مراکش خواستند روابط خود را با رژیم صهیونیستی که از ۷ اکتبر مرتکب قتل‌عام و نسل‌کشی شده است، قطع کند.

مراکش، ۱۲۰ تظاهرات در ۵۸ شهر برای حمایت از فلسطین

در دسامبر ۲۰۲۰، مراکش و رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک خود را با میانجیگری آمریکا از سر گرفتند، اقدامی که بخش‌های مردمی و نیروهای سیاسی پادشاهی آن را رد کردند. پس از این توافقات، مقامات ارشد صهیونیست از رباط بازدید کردند که با آغاز جنگ علیه غزه، این بازدیدها پایان یافتند.

مراکش، ۱۲۰ تظاهرات در ۵۸ شهر برای حمایت از فلسطین

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

مراکش، ۱۲۰ تظاهرات در ۵۸ شهر برای حمایت از فلسطین

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

طی این مدت حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه صورت‌گرفته و بیش از ۲۸ هزار شهید و ده‌ها هزار مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha