• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402112920688
  • خبرنگار : 71404

مرور ۳۵ دوره مجلس ایران در یک مستند

مرور ۳۵ دوره مجلس ایران در یک مستند

مستند «نشانی: بهارستان» با مروری بر ۳۵ دوره مجلس و قانونگذاری در ایران از تلویزیون پخش می‌شود. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، مستند «نشانی بهارستان» به تهیه‌کنندگی میلاد محمدی و کارگردانی محمدجواد رجب بیگی از امروز یکشنبه، ۲۹ بهمن ساعت ۱۷ از شبکه مستند به روی آنتن می‌رود.

میلاد محمدی، تهیه‌کننده این مستند در توضیحاتی گفت: این فیلم مروری بر ۳۵ دوره مجلس و قانونگذاری در ایران از انقلاب مشروطه تا اکنون است و در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به چگونگی شکل‌گیری مجلس شورای ملی، رقابت‌های انتخاباتی و دسته‌بندی‌های حزبی، چگونگی شکل گیری ترکیب مجالس مختلف، خروجی و مصوبات آن و تاثیرش بر سیاست و اقتصاد و زندگی روزمره‌ی مردم می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: این مستند سعی کرده به این نکته توجه کند که خروجی هر دوره از مجلس چه نسبتی با انتخاباتی که موجب شکل‌گیری آن مجلس شده دارد و اینکه اهمیت مجلس در اداره‌ی کشور به چه اندازه است.

محمدی یادآور شد: مدت‌ها دغدغه ساخت مستندی درباره تاریخ ادوار مختلف مجلس را در سر داشتم، با نزدیک شدن به ایام انتخابات فرصت برای ساخت این مستند فراهم شد و کار با این محوریت که مجلس شورای ملی و واقعه مشروطه چطور شکل گرفت و بعدها ادوار مختلف مجلس چه اثر و خروجی ای داشتند، کلید زده شد. 

مرور ۳۵ دوره مجلس ایران در یک مستند

این مستندساز همچنین بیان کرد: بخش عمده کار ما جستجو در اسناد و آرشیوها بود، دریایی از اطلاعات در اختیار بود که باید بین آنها انتخاب می‌کردیم. در این مستند از عکس‌ها، اسناد و تصاویر آرشیوی و البته صداها استفاده شده، اما برای اینکه از حالت آرشیوی صرف خارج در بخش‌هایی هم دست به تولید زدیم و یک راوی مثل نخ تسبیح کار را پیش می برد.

به گزارش ایسنا، «بهارستان: نشانی بهار» ساخته محمدجواد رجب بیگی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت هشت است.

از دیگر عوامل آن می‌توان به پژوهشگر و نویسنده: مرتضی سیدی نژاد، تدوین: کاوه منصوری، مدیر تولید داود فروغی و موشن گرافیک: یحیی فروغی، و تصویربردار: محمد فروغی اشاره کرد.

مرور ۳۵ دوره مجلس ایران در یک مستند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha