• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402112920724
  • خبرنگار : 71974

مراسم شورای ائتلاف نیروی انقلاب اسلامی تهران بزرگ؛

حدادعادل: نخبگان سیاسی مردم را با جهاد تبیین به حضور در انتخابات دعوت کنند

حدادعادل: نخبگان سیاسی مردم را با جهاد تبیین به حضور در انتخابات دعوت کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خواص و نخبگان با جهاد تبیین مردم را برای مشارکت در انتخابات دعوت کنند.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز مراسم شورای ائتلاف نیروی انقلاب اسلامی تهران بزرگ که در دانشگاه مدرس برگزار شد، اظهار کرد: ۱۱ اسفند روز انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، یک ملت زمانی که در انتخابات شرکت می‌کند به خودآگاهی و حس ملت بودن دست خواهد یافت‌. موفقیت در بازی‌های ورزشی حوادث ناگواری طبیعی و جنگ نیز ملت را دور هم جمع می کند و مردم با متحد شدن به کمک هم خواهند بود.

وی افزود: زمانی که در روز انتخابات همه به پای صندوق رای می روند این واقعیت در اذهان نقش می‌بندد که یک ملت به دنبال تصمیم‌گیری در خصوص هویت خود است. انتخابات علاوه بر تاثیرگذاری بر سرنوشت بر همبستگی و هویت سازی تاثیر دارد.

حدادعادل با بیان اینکه احساس آزادی و اینکه فرد در نظام سیاسی احساس تاثیرگذاری می کند به برکت جمهوری اسلامی است، افزود:  پیش از انقلاب و از آغاز مشروطیت به غیر از سه دوره مجلس مستقل نداشتیم که این ادعا برگرفته از اسناد تاریخی است. در دوره پهلوی اول دربار در استان‌ها خوانین بزرگ و قدرتمند که از عوامل رژیم شاهنشاهی اطاعت می کردند را به عنوان نماینده انتخاب می کرد.

به گفته وی؛ شاه در کتاب ماموریت برای وطن عنوان می کرد که فهرست نمایندگان از کشور انگلستان می آمد و در زمان پهلوی دوم نیز نمایندگان از سوی دربار تعیین می شد و اعلم وزیر دربار خاطرات این انتصابات را ثبت کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در یادداشت های اعلم در هفت جلد منتشر شده است، عنوان کرد: در یکی از خاطرات آمده است که رئیس حزب مردم و حزب نوین نزد پهلوی دوم می روند و لیست نمایندگان را اعلام می‌کنند که محمدرضا پهلوی نصف اسامی را رد می کند و نمایندگان را تایید می‌کنند.

حدادعادل با بیان اینکه مقام معظم رهبری آرا مردم را حق الناس می‌دانند، بیان کرد: رای دادن به بهترین فرد یک وظیفه دینی و اهمیت دادن به فرایند رای‌دادن نیز وظیفه دینی است.

به گفته وی، در دعواهای سیاسی داخلی برخی ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کردند که هیچگونه اساس و پایه نداشته است، شاید تخلف جزئی صورت گرفته باشد که شورای نگهبان با آگاهی از این تخلفات حتی نتایج را نیز باطل کرده؛ اما هیچگاه این تخلفات بر نتیجه انتخابات تاثیرگذار نبوده است. به گفته امام راحل میزان رای ملت است این نگاه به رای مردم را از دل احکام اسلامی بیرون آورده است؛ امام سخنی که مصلحت اندیشی و بیرون از فقه اسلامی باشد را مطرح نکرده است. این انقلاب به همت مردم و خون فشانی شهدا به وجود آمده است و با برگزاری ۳۹ انتخابات همواره مردم در صحنه بودند و دشمنان این انقلاب علاقه ای به حضور پرشور مردم نداشتند.

وی افزود: از ابتدای انقلاب محدودیت‌های فروانی و در سال های گذشته تحریم های فلج کننده ای علیه مردم وضع شده است تا با ایجاد شکاف دولت و مردم دست به تحریف دستاوردهای انقلاب کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: تاکید مقام معظم رهبری برای جهاد تبیین نقش پادزهری برای انقلاب اسلامی است و هر کس به هر فرمی که می تواند بر اساس مردمی بودن باید مردم را با به ملی صندوق رای بیاورد.

حدادعادل گفت: تعداد نامزدهای انتخاباتی زیاد است و سلیقه‌های مختلف می‌توانند طیف فکری متنوعی را ارائه دهند، تصمیم‌گیری با خود مردم است که مجلسی تشکیل شود که با کمک دولت مشکلات مردم را حل کند. هر کس که نفوذ کلمه دارد باید با جهاد تبیین برای دعوت مردم به مشارکت در انتخابات اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha