• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402112920734
  • خبرنگار : 50037

اصلاح و مرمت ۳۲ رشته قنات در شهرستان درگزین

اصلاح و مرمت ۳۲ رشته قنات در شهرستان درگزین

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان درگزین از اصلاح و مرمت ۳۲ رشته قنات در این شهرستان خبر داد.

محمود فتحی افزود: علاوه بر آن کانال‌های کشاورزی در ۱۲ روستا به طول شش کیلومتر احداث شده که این مهم با اعتباری افزون بر ۴۰  میلیارد تومان انجام شده همچنین انتقال آب از طریق لوله به طول حدودا  ۱۵ کیلومتر در سه رشته قنات، در دست اقدام است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری با پیگیری‎‌های مستمر ۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و لایروبی قنوات، احداث کانال‌های کشاورزی و لوله‌گذاری به شهرستان‌های رزن و درگزین تخصیص یافته است.

فتحی در ادامه با اشاره به برنامه‌های جهادکشاورزی شهرستان در زمینه اصلاح الگوی کشت اظهار کرد: آب و خاک سرمایه‌های ملی هر کشور است، از همین‌رو هر مقدار خاک و آب که در اختیار کشاورزان باشد، سرمایه اصلی محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر تلاش برای حفظ و تقویت آب و خاک و خودکفا شدن کشور در محصولات کشاورزی پس از پیروزی انقلاب یادآور شد: استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و خاک، باعث شده سفره‌های زیرزمینی خالی و خاک اراضی کشاورزی فقیر و عاری از مواد آلی شود که در صورت ادامه این روند هزینه‌های تولید بیشتر و تولیدات کشاورزی مقرون به صرفه نخواهد بود بنابراین باید در افزایش بهره‌وری با استفاده از اصلاح روش‌های کشت و آبیاری اهتمام ویژه داشت.

وی با بیان اینکه استفاده از ارقام مقاوم به خشکی و روش‌های کشاورزی حفاظتی در این حوزه حائز اهمیت است، مطرح کرد: در سال‌جاری در بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان، کشاورزی حفاظتی اجرا شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان درگزین با اشاره به افزایش راندمان آبیاری ۷۵ درصدی سیستم‌های آبیاری نوین اضافه کرد: بیش از ۹۵ درصد از اراضی آبی شهرستان درگزین مجهز به سیستم‌های نوین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha