• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402112920845
  • خبرنگار : 50180

داوطلب انتخابات مجلس خبرگان:

با وجود مشکلات و کاستی‌ها، همه باید در انتخابات شرکت کنیم

با وجود مشکلات و کاستی‌ها، همه باید در انتخابات شرکت کنیم

ایسنا/کرمانشاه داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کرمانشاه،گفت: با وجودمشکلات و کم و کاستی هایی که وجود دارد، همه باید حضور در انتخابات را یک تکلیف بدانیم و حتما در انتخابات شرکت کنیم.

آیت الله امان نریمانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات بزرگترین پشتوانه نظام است، گفت: عزت و اقتدار امروز کشور در گرو مشارکت پرشور اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم به پیروزی رسیده و تداوم پیدا کرده، گفت: اگر مردم پشتیبان نظام نباشند، چشم طمع دشمنان باز شده و آن روز نظام تاب تحمل در برابر دشمنان را نخواهد داشت.

داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کرمانشاه با تاکید بر اینکه اگر در انتخابات حضور کمرنگی داشته باشیم، چشم طمع دشمنان برای توطئه‌چینی علیه اسلام و انقلاب باز خواهد شد، افزود: با همه مشکلات و کم و کاستی هایی که وجود دارد، همه باید حضور در انتخابات را همانند یک تکلیف بدانیم و حتما در انتخابات شرکت کنیم.

آیت الله نریمانی ادامه داد: مسئولین هم باید حقایق را ببینند و تلاش کنند با خدمتگزاری مضاعف، زمینه حل مشکلات موجود را فراهم کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به رسالت مهم مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: در قانون اساسی در مورد وظایف مجلس خبرگان آمده که پس از امام(ره) که واقعا شخصیتی کم نظیر بودند، فقهای آشنا به مسائل سیاسی و اجتماعی از سراسر کشور باید دور هم جمع شوند و از بین مجتهدین واجد شرایط، فردی که دارای ویژگیهای رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران است را بعنوان رهبر انتخاب کنند.

وی افزود: همچنین طبق قانون اساسی چنانچه پس از انتخاب رهبر توسط مجلس خبرگان، مشخص شود این فرد فاقد شرایط لازم برای رهبری بوده و یا این شرایط را از دست داده، نمایندگان مجلس خبرگان وظیفه دارند این فرد را عزل و فرد دیگری را انتخاب کنند.

آیت الله نریمانی ادامه داد: برخی تصور می کنند که مجلس خبرگان باید بر اعمال رهبری هم نظارت داشته باشد که به واقع چنین نیست و در قانون اساسی هم در این خصوص چیزی گفته نشده است.

وی با بیان مجلس خبرگان رهبری به واقع برای دوام نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته، گفت: مجلس خبرگان پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با انتخاب مقام معظم رهبری به وظیفه خطیر خود به خوبی عمل کرد و امیدواریم ظهور حضرت مهدی(عج) آنقدر نزدیک باشد که دیگر نیازی به تعیین جانشین برای رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه وظایف مجلس خبرگان کاملا مشخص بوده و نمایندگان مجلس خبرگان صرفا باید در قالب چارچوب‌ها حرکت کنند، ادامه داد: اگرچه نمایندگان مجلس خبرگان در مباحث مرتبط با رهبری اظهارنظر و تصمیم گیری می کنند، با این حال در مجلس خبرگان کمیسیون‌های مختلفی وجود دارد که تلاش می‌کنند نارسایی‌های موجود را شناسایی کرده و در قالب خیرخواهی و نصیحت برای حل این مشکلات، راهکار ارائه بدهند.

وی در ادامه به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در اداره کشور اشاره کرد و با بیان اینکه اهمیت مجلس به اندازه‌ای است که امام(ره) مجلس را در راس امور می دانست، تاکید کرد: دولت قوی زاییده مجلس قوی است، چون مجلس قوی قطعا رئیس جمهور را ملزم به استفاده از وزرای توانمند خواهد کرد.

آیت الله نریمانی، حضور گسترده در انتخابات را در تشکیل مجلس قوی تاثیرگذار دانست و افزود: واقعیت این است که مجلس قوی فعالیت دولت ضعیف را بر نمی تابد، لذا یکی از الزامات برخورداری از دولت قوی، داشتن مجلس قوی است.

وی به دخالت های برخی نمایندگان در انتصابات هم اشاره کرد و تاکید بر لزوم پرهیز نمایندگان از دخالت در امور اجرایی، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه قانونگذاری و نظارت بر عملکرد دولت را بر عهده داشته و نباید در انتصابات دخالتی داشته باشند که در این صورت هم خودشان متضرر خواهند شد و هم مردم و هم نظام.

نریمانی در بخش دیگر سخنانش به مسائل و مشکلات استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مسئله اول استان بیکاری جوانان است و باید زمینه اشتغال جوانان استان فراهم شود.

آیت الله نریمانی ادامه داد: استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلفی از جمله کشاورزی، گردشگری، تجارت و ... ظرفیت های زیادی دارد که توجه به این ظرفیت‌ها می‌تواند توسعه روزافزون استان را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین باید زمینه حضور سرمایه گذاران سالم در استان فراهم شود تا با سرمایه گذاری در استان، برای جوانان اشتغال ایجاد کنند. البته باید شرایط بگونه‌ای باشد که در این طرح‌ها جوانان بومی استان بکار گرفته شوند، نه اینکه نیروهای مورد نیاز از دیگر استانها آورده شود.

وی گفت: اگر مشکل اشتغال جوانان حل شود، قطعا بسیاری مشکلات دیگر از جمله ازدواج آنها نیز رفع شده و شاهد کاهش بسیاری معضلات اجتماعی هم خواهیم بود.

آیت الله نریمانی سوء مدیریت‌ها را نیز در اوضاع فعلی استان موثر دانست و گفت: بخش زیادی از مشکلات استان را می توان با بکارگیری مدیران و مسئولان توانمند برطرف کرد. با انتخاب مدیران مردمی و انقلابی می‌توان در جهت رفع مشکلات استان تلاش کرد.

 آیت الله مصطفی علما، آیت الله امان نریمانی و حجت الاسلام مهدی خطیبی سه داوطلب تایید شده برای انتخابات مجلس خبرگان در استان کرمانشاه هستند که دو تن از آنها با رای مردم به این مجلس راه می یابند.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یازدهم اسفند ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha