• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402112920954
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

سامانه‌های هوشمند خدمات آموزشی در گروه علوم پزشکی طراحی می‌شوند

سامانه‌های هوشمند خدمات آموزشی در گروه علوم پزشکی طراحی می‌شوند

معاون آموزشی وزارت بهداشت از طراحی سامانه رصد تعداد دانشجویان علوم پزشکی در کشور خبر داد و گفت: هوشمند سازی سامانه ها می تواند به اعتباربخشی دانشگاه ها کمک کند.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل باقری فرد در نشست همفکری با مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی مرکز خدمات آموزشی پزشکی کلان مناطق، خواستار مشارکت و همکاری دانشگاه ها در شفاف سازی و اصلاح فرآیندهای آموزشی شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با قدردانی از زحمات مدیران مراکز خدمات آموزشی پزشکی کلان مناطق، گفت: در طول دو سال و نیم گذشته، سعی کردیم تا فرآیندهای آموزشی را اصلاح کنیم. برخی از موارد را به صورت موردی اصلاح و برخی دیگر را پیشنهاد دادیم تا به قانون تبدیل شود؛ چرا که اصلاح موردی و بخشنامه ای موقتا مشکل را حل می کند در حالی که نگاه ما به سمت آینده است.

وی یکی از مهم ترین مباحث را اصلاح فرآیند و قانون مدار کردن ورود دانشجویان خارج به داخل کشور خواند و یادآور شد: در حال حاضر با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسیر قانونی برای ورود دانشجویان حین تحصیل در خارج به داخل کشور وجود دارد که با شرایط خاص در آزمون صلاحیت امکانپذیر شده است.

باقری فرد، مدیران آموزشی را افرادی مسلط به فرآیندها خواند و از آنها خواست تا برای اصلاح روندها پیشنهادات و راهکارهای خود را مطرح کنند.

وی افزود: شما متخصصین این امر در دانشگاه ها هستید و می توانید در تصمیم سازی ها مشارکت داشته باشید. حضور شما موجب بارش افکار می شود. شما در صف اول هستید و مشکلاتی را می بینید که شاید ما در وزارت خانه با آن روبرو نباشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، با بیان اینکه قوانین آموزشی پویا و داینامیک هستند، تصریح کرد: اکنون حدود 270 هزار دانشجو در کشور داریم که هر کدام ممکن است مشکلات متعدد آموزشی پیدا کنند و قرار نیست ما فرآیندهای اشتباه قبلی را همچنان ادامه دهیم. متاسفانه برخی از کارها با قوانین و ضوابط 40 سال قبل انجام می شود. بنابراین اصلاح فرآیندها از اولویت های این معاونت است.

وی خدمات آموزشی را یکی از زحمت کش ترین بخش های معاونت آموزشی وزارت بهداشت خواند و گفت: بر اساس آمارهای موجود، 50 درصد مراجعات وزارت بهداشت مرتبط با معاونت آموزشی و خدمات آموزشی است. البته در تلاشیم تا بخش هایی از این امور را غیر حضوری کنیم چرا که وقتی شبکه به صورت هوشمند و الکترونیکی باشد، شفاف سازی در آن بیشتر می شود. از این رو از شما می خواهم تا به حضور غیر قانونی حتی یک دانشجو در سیستم خود حساس باشید.

باقری فرد از طراحی سامانه ای برای رصد حذف و اضافه شدن تعداد دانشجویان در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه بر اساس سامانه هایی که اکنون داریم در لحظه می توانیم رصد کنیم که چه دانشجویانی در کدام دانشگاه اضافه و یا کم می شوند حتی دانشگاه آزاد هم در این لیست وارد شده است. هوشمند سازی سامانه ها می تواند بسیار کمک کننده باشد و در اعتبار بخشی دانشگاه ها نیز کمک کند.

وی خطاب به مدیران آموزشی کلان مناطق گفت: شما افرادی با تجربه هستید و می توانید برای اصلاح این فرآیندها کمک کنید. می دانید که تعهدات آموزش رایگان اجباری است و شرط‌اش این است که دانشجو قبلا از تعهدات رایگان رشته خود مطلع باشد. از سال گذشته این مساله در دفترچه های کنکور اعلام شد تا افراد آگاهانه نسبت به انتخاب رشته دقت کنند و اگر شرط حضور در رشته را بپذیرند دیگر این تعهدات قابل فروش نیست. باید این موارد را روشن کنیم و مسیرهای اشتباه قبلی را اصلاح کنیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، معاون آموزشی وزارت بهداشت، مساله بورسیه ها، آیین نامه ها و ورود فلوشیپ های خارج به داخل را از دیگر دغدغه ها خواند و تصریح کرد: مشکلات در حوزه فرآیندهای آموزشی بسیار است. دوستان در حال برنامه ریزی برای شفاف سازی در این حوزه هستند. هر جایی که فکر می کنید، شبه ای وجود دارد و این مساله می تواند فراگیر شود، لطفا آن را مطرح کنید تا با کمک شما و کارشناسان بتوانیم راه حلی برای آنها پیدا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha