• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402112920999
  • خبرنگار : 71614

دبیر شورای فرهنگ عمومی در بازدید از نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر:

حسرت می‌خورم که چرا مردم بیشتر به این جشنواره نمی‌آیند!

حسرت می‌خورم که چرا مردم بیشتر به این جشنواره نمی‌آیند!
نمایی از نمایشگاه جشنواره تجسمی فجر

در آخرین روزهای بهمن ماه و برپایی نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از شانزدهمین جشنواره بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید مجید امامی ـ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ـ در حاشیه بازدید از شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر، پُرجمعیت‌ترین خانواده جشنواره فجر است؛ واقعیت این است که به دلیل جایگاه مادری که هنرهای تجسمی نسبت به عرصه‌های هنری، فرهنگی و خلاق دارد، باید هم بزرگترین باشد.

او گفت: طبعا بزرگترین ایده‌ای که به جشنواره اضافه شده است نگاه ویژه جشنواره و هنرمندان به زندگی واقعی مردم، خانواده ایرانی و چالش‌ها و مسائل اجتماعی است؛ البته هنر همواره این سوگیری را در بطن خود داشته است اما به نظر می‌رسد اگر هنر به خانواده ایرانی نزدیک شود و فرهنگ عامه ایرانی نیز به هنرهای زیبا نزدیک شود، رونق و شکوه در این عرصه به نمایش گذاشته خواهد شد.

حسرت می‌خورم که چرا مردم بیشتر به این جشنواره نمی‌آیند!

در این زمینه بخوانید:

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه جشنواره زیباتر و ماندنی‌تر شده است، گفت: رقص قلم روی این آثار، در بیش از ١۵ عرصه هنرهای تجسمی یکی از بهترین مسیرهای آرامش معنوی و نشاط اجتماعی است. امیدوارم با همکاری شهرداری، گالری‌های مجازی، آموزش و پرورش و رسانه‌ها، هنرهای تجسمی بیش از پیش به زندگی مردم و زیست روزمره مردم برگردد. 

سیدمجید امامی گفت: من فقط حسرت می‌خورم که چرا مردم بیشتر نمی‌آیند تا آثار این جشنواره را ببینند؛ البته این کم کاری از ماست و نه مردم؛ این جشنواره فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط و درک زیبایی‌شناسی است. این ارتباط و خیال‌ورزی است که می‌تواند با زبانی نجیبانه موجب تعمیق مسایل فرهنگی و افشای مسایل اجتماعی شود. ابعاد مختلف زندگی و چالش‌های اجتماعی به زبان‌های مختلف بیان شده است و در این نمایشگاه گل سرسبدی برای تقویت و رصد فرهنگ عامه به نمایش درآمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha