• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402113021136
  • خبرنگار : 71660

تغییر عقیده سناتور حامی کی‌یف با کمک‌های بیشتر آمریکا به اوکراین

تغییر عقیده سناتور حامی کی‌یف با کمک‌های بیشتر آمریکا به اوکراین

سناتور لیندسی گراهام که مدت‌ها از تخصیص کمک به اوکراین حمایت کرده بود، نظر خود را تغییر داد و به لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک به کی‌یف رای منفی داد.

به گزارش ایسنا، سناتور  لیندسی گراهام، کمک به اوکراین را نه به صورت رایگان، بلکه به صورت اعتباری و در ازای منابع طبیعی پیشنهاد کرد.

لیندسی گراهام گفت: ما ۳۴ تریلیون دلار بدهی داریم. اوکراین دارای مواد معدنی است، آنها منابع زیادی دارند. اسرائیل اقتصاد قدرتمندی دارد، تایوان کشور نسبتاً ثروتمندی است. چرا به هر سه این متحدان وام نمی‌دهیم؟ تا زمانی که توانستند به ما پس بدهند. چون بدهی ما ۳۴ تریلیون دلار است. این ایده ترامپ است. اگر تصویب شود، فکر می‌کنم می‌تواند رای‌های زیادی را در مجلس و سنا به دست آورد.
واشنگتن پست در این باره می‌نویسد تغییراتی پس از دیدار با ترامپ رخ داده است.
این نشریه گزارش می دهد که این موضوع شایعاتی را به وجود آورده است که ظاهراً سناتور جمهوری خواه قصد دارد در صورت انتخاب مجدد ترامپ، پستی در دولت وی تصاحب کند.
به گفته منابع دیگر، تغییر موضع گراهام به احساسات حزب جمهوری خواه در مورد اوکراین مربوط می شود

با این حال گراهام با اشاره به مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد اصلی کرملین در زندان روسیه گفت باید این کشور تحت قوانین آمریکا «کشور حامی تروریسم» معرفی شود.

الکسی ناوالنی در سال ۲۰۲۱ به دلیل حمایت مالی و تحریک افراط گرایی در روسیه به زندان افتاد و رسانه‌های این کشور روز جمعه از درگذشت این معترض ضد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خبر دادند. وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با دخالت‌های غربی در این موضوع عنوان کرد: «واکنش‌های غربی مجددا تزویر، بدبینی و نبود اصول مشخص آنها را نشان داد.»

سناتور لیندسی گراهام طی مصاحبه‌ای با برنامه «فیس دِ نیشن» از تلویزیون سی‌بی‌اس بیان کرد: بیایید روسیه را تحت عنوان قوانین آمریکا، کشور حامی تروریسم معرفی کنیم. بیایید آنها را مجبور کنیم تا بهای قتل ناوالنی را بپردازند.

او که ادعا می‌کند این موضوع را پیشتر با دو سناتور دموکرات در میان گذاشته، افزود: رئیس‌جمهور بایدن به پوتین گفته بود که اگر اتفاقی برای ناوالنی بیفتد، رئیس‌جمهور روسیه بهای آن را خواهد پرداخت. رئیس‌جمهور بایدن، من با شما موافق هستم؛ بهایی که روسیه باید بپردازد، معرفی کردن آن به عنوان کشور حامی تروریسم است.

این سناتور جمهوری‌خواه همچنین با تکرار اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت اگر بودجه دفاعی کشورهای عضو ناتو با مخارج این بلوک مطابقت نداشته باشد، این کشورها باید از ائتلاف تحت رهبری آمریکا اخراج شوند.

دونالد ترامپ به عنوان نامزد پیشتار جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا پیشتر تاکید کرده بود ایالات متحده ممکن است از آن دسته از متحدان خود در ناتو که به اندازه کافی به ائتلاف منابع مالی تزریق نمی‌کنند، در مقابل حمله احتمالی روسیه محافظت نکند.

لیندسی گراهام در این رابطه افزود: ترامپ حق دارد که می‌خواهد کشورهای ناتو به تعهدات ۲ درصدی خود عمل کنند. ما باید آن را به تعهدی تبدیل کنیم که معنادار باشد. ما سیستمی می‌خواهیم که براساس آن اگر پرداخت نکنید، اخراج می‌شوید. من یکی از طرفداران بزرگ ناتو هستم. اما ۷۰ تا ۸۰ میلیارد دلار روی میز باقی مانده است. اگر در ناتو هستید، ۲ درصد خود را بپردازید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha