• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402113021137
  • خبرنگار : 71129

پیشنهاد فون درلاین برای تشکیل کمیسیونر دفاعی اتحادیه اروپا

پیشنهاد فون درلاین برای تشکیل کمیسیونر دفاعی اتحادیه اروپا

فون در لاین گفت اگر پست خود را به عنوان رئیس کمیسیون اروپا پس از انتخابات اتحادیه اروپا در ژوئن ۲۰۲۴ حفظ کند، یک «کمیسیونر دفاعی» اختصاصی برای اتحادیه منصوب خواهد کرد اما وظایف دقیق نقش چنین کمیسیونری هنوز مشخص نیست.

به گزارش ایسنا، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: اگر در سمتم بمانم، یک کمیسیونر دفاعی منصوب می‌کنم. ایجاد چنین پستی یک تصمیم قابل قبول است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، فون در لاین و ۲۷ کمیسیونر دیگر به صورت مستقیم با آرای رای دهندگان اروپایی انتخاب نمی‌شوند بلکه رئیس یک کمیسیون توسط شورای اروپا کاندیدا شده و توسط پارلمان اروپایی تایید یا رد می‌شود. اگر چنین فردی تایید شود، سپس ۲۷ کمیسیونر دیگر را انتخاب می‌کند.

کمیسیون بعدی در حالی قرار است شکل بگیرد که مجارستان که نخست وزیرش روابط متشنجی با فون در لاین دارد، ریاست دوره‌ای شورای اروپا را برعهده خواهد داشت.

درحالی که انتظار می‌رود احزاب جناح راستی در انتخابات پارلمانی اروپا در ژوئن ۲۰۲۴ بیشتر از دیگر احزاب باشند، حزب میانه‌روی فون درلاین «مردم اروپا» احتمالا همچنان بزرگترین گروه را در پارلمان ۷۲۰ کرسی خواهد داشت.

حزب مردم اروپا از انتصاب یک کمیسیونر دفاعی حمایت کرده است. این حزب اخیرا گفته بود هرکسی که این پست را برعهده بگیرد باید مسئول تضمین این مساله باشد که اتحادیه اروپا ۰.۵ درصد از بودجه مشترک خود را در امور دفاعی صرف می‌کند و سهم مساوی را برای بازنگری در صنعت اسلحه سازی این اتحادیه اختصاص می‌دهد.

فون در لاین هنوز مسئولیتی را برای این سمت تعیین نکرده و پیشنهاد هم نکرده که آیا یک کمیسیونر دفاعی می‌تواند در استراتژی نظامی اتحادیه نظر داشته باشد یا خیر.

اخیرا یکی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود به پالتیکو گفته بود، «رادوسلاو سیکورسکی»، وزیر خارجه لهستان و «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی کاندیداهای پیشرو برای این سمت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha