• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402113021207
  • خبرنگار : 50616

۴۰ مرکز توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد در کشور فعال شد

ایسنا/مازندران مسئول مراکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی بهبودیافتگان سازمان بهزیستی کشور، از فعال شدن ۴۰ مرکز توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد دراستانهای مختلف خبر داد.

 دکترکریمی در حاشیه آیین افتتاح مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی بهبودیافتگان اعتیاد در شهرستان آمل به خبرنگار ایسنا گفت: راه اندازی این مرکز به عنوان یک حلقه مفقوده پس از درمان وترک اعتیاد معتادان در کشور بوده که با سیاست های سازمان بهزیستی راه اندازی شد.

وی افزود: از این شمار مراکز حدود ۱۰ مرکز مربوط به توانمندسازی زنان بهبودیافته از اعتیاد است.

مسئول مراکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی بهبودیافتگان سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به راه اندازی دو مرکز توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد درشهرهای ساری و آمل در استان مازندران اشاره کرد وگفت: بزودی نخستین مرکز توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد زنان نیز دراین استان راه اندازی خواهد شد.

کریمی ادامه داد: هدف از راه اندازی مراکز توانمندسازی وصیانت اجتماعی بهبودیافتگان اعتیاد ، ایجاد فرصت توانمندسازی برای افرادی که دارای تخصص ومهارت شغلی بودند و آماده شدن آنها از نظر روحی وذهنی برای ورود به زندگی عادی با دیگر شهروندان است.

وی، ارائه آموزش مهارت‌های زندگی، آماده سازی شغلی و تسهیل شرایط بازگشت به خانواده و جامعه برای بهبود یافتگان بی بضاعت واجد شرایط را از دیگراهداف راه اندازی مراکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان اعلام کرد.

مسئول مراکز توانمندسازی وصیانت اجتماعی بهبودیافتگان سازمان بهزیستی کشور، مسئله توانمندسازی و صیانت اجتماعی از مصرف کنندگان و بهبود یافتگان را از مهمترین دغدغه‌های این سازمان بهزیستی اعلام کرد و ادامه داد: الحاق اجتماعی و بازپیوند اجتماعی باید در بسیاری از برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد و در مقوله اعتیاد این نگاه باید دوچندان باشد.

کریمی همچنین با اشاره به اینکه ارائه آموزش های لازم برای توانمندشدن آنها پس از درمان قطعی اعتیاد از موارد دیگری هست که این نهاد درحمایت از افراد بهبودیافته اهتمام دارد، تصریح کرد: با هدف ایجاد انگیزه و بازگشت معتادان به شرایط قبل از اعتیاد، سازمان بهزیستی تسهیلات اشتغالزایی به این افراد نیز پرداخت می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha