• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402113021254
  • خبرنگار : 50635

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

۱.۵ میلیون جوان در ۷ سال گذشته مهارت‌های عمومی را در سربازی فرا گرفتند

۱.۵ میلیون جوان در ۷ سال گذشته مهارت‌های عمومی را در سربازی فرا گرفتند

ایسنا/هرمزگان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طی هفت سال گذشته یک و نیم میلیون نفر از جوانان کشور مهارت‌های عمومی را در دوره سربازی فرا گرفتند.

سردار سرلشکر محمد باقری، امروز (سی‌ام بهمن‌ماه)، در شانزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر ویژه معرفی و قدردانی از سربازان برگزیده نیروهای مسلح که بر عرشه ناو شهید رودکی در جوار تنگه هرمز برگزار شد، ایستادگی ملت ایران و پشتیبانی نیروهای مسلح را باعث ایجاد اقتدار و امنیت در منطقه غرب آسیا دانست و اظهار کرد: امروزه کشور ایران در غرب آسیا حرفی برای گفتن دارد که سربازان عزیز یکی از مولفه‌های اصلی قدرت نیروهای مسلح هستند.

وی، انتخابات ۱۱ اسفندماه را یکی از برهه‌های تاریخی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی فرصت تعیین سرنوشت و انتخاب را برای مردم فراهم کرد. نسل‌های گذشته شاهد دوران خفقان و استبداد بودند به نوعی که صندوق رای پوسته و ظاهری بیش نبود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور، کشور ایران در طول تاریخ انقلاب اسلامی دموکراسی واقعی را به نمایش گذاشت، بیان کرد: برای ایجاد ایرانی بزرگ نیازمند تشکیل مجلسی قوی هستیم به همین جهت مردم در میعادگاه ۱۱ اسفندماه بار دیگر حماسه‌ای دیگر را خلق خواهند کرد.

جوانان ایران در طول خدمت سربازی، نظم، مسئولیت‌پذیری و جامعه‌پذیری را در خود تقویت خواهند کرد

سرلشکر باقری، با اشاره به اهمیت دوران سربازی برای بلوغ جوانان، خاطرنشان کرد: جوانان عزیز ایران پس از اتمام دوران تحصیل خود برای آماده شدن از نظر ذهنی و جسمی برای ورود به عرصه فعالیت اجتماعی وارد دوران سربازی می‌شوند تا توانمندی‌هایی نظیر جامعه‌پذیری، مسئولیت‌پذیری، نظم، تحمل سختی و ... را در خود تقویت کنند.

وی با ذکر اینکه جوانان باید خود را برای تاثیرگذاری در عرصه‌های بزرگ کشوری آماده کند، مطرح کرد: جوانان ایران در طول سربازی در کنار مدافعان جان بر کف میهن که در عرصه‌های مختلف در حال انجام وظیفه هستند، درس ایثارگری و فداکاری برای کشور را تجربه می‌کنند که بسیار ارزشمند است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اشاره به این نکته که سربازان در طول دوران خدمت خود ارزش‌های حیاتی ملت ایران نظیر هویت ملی، منافع ملی، وجود دشمن و اهمیت مرزهای کشور را درک خواهند کرد.

سرلشکر باقری، دوران سربازی را یک ظرفیت دانست که هر شخص متناسب با دیدگاه و سطح توانمندی خود از آن بهره‌مند خواهد شد و افزود: می‌توان این دوره مقدس را با رخوت و کسالت طی کرد می‌توان هم از آن به عنوان فرصتی برای ارتقاء سطح توانمندی‌ها و شناخت ارزش‌ها استفاده کرد.

در آینده از سربازان فقط در امور دفاعی و امنیتی استفاده خواهد شد

وی، با اشاره به فصل تحولی خدمت مقدس سربازی، خاطرنشان کرد: مقرر شده است که از سربازان فقط در ماموریت‌های امنیتی و دفاعی استفاده شود و سایر امور که بر عهده عناصر سرباز قرار دارد منتقل شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور، با اشاره به کاهش ۳ ماهه طول مدت خدمت سربازی در فصل پاییز سال جاری، بیان کرد: مهارت آموزی یکی از اقدامات ماندگار در دوران سربازی است به نحوی که طی هفت سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون جوان مهارت‌های عمومی را در دوران سربازی فرا گرفتند.

سرلشکر باقریف با اشاره به افزایش سالانه و پلکانی حقوق سربازان با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های ستاد کل نیروهای مسلح، تصریح کرد: سعی کرده‌ایم تفاوت حقوق دریافتی سربازان با سایر مشاغل را کاهش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha