• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402113021277
  • خبرنگار : 71974

در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی؛

مردانی: هدف مناظره دانشجویی توسعه گفت‌وگو میان جامعه است

مردانی: هدف مناظره دانشجویی توسعه گفت‌وگو میان جامعه است

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف گفت: مسابقه برگزاری مناظرات دانشجویی به ۱۱ سال رسید که در اولین دوره آن ۱۶ تیم در آن شرکت کردند؛ اما امروز در دانشگاه شریف ۲۰ تیم شکل گرفته که هدف از آن توسعه فرهنگ گفت‌وگو و پذیرفتن نظرات مخالف در جامعه میان مردم و مسئولان است.

به گزارش ایسنا، محسن مردانی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف امروز در افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که در دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نقش دانشگاه در جامعه و فضای علمی آن، دانشگاه به عنوان نخستین مکان برای اجرای این مناظرات قرار گرفت که این تصمیم باعث افزایش اعتماد به نفس دانشجویان می شود.

مردانی با اشاره به تعداد تیم های شرکت کننده در مناظرات دانشجویی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات دانشگاه، شیری به عنوان محور این مناظرات در کنار تیم‌ های دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی از شرکت کنندگان این دوره هستند که از میان ۲۰ تیم شرکت کننده، ۲ تیم به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد که امیدواریم بتواند جایزه خواجه نصیر را کسب کنند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف گفت: آمادگی برای برگزاری مناظرات در سطح اساتید دانشگاه وجود دارد که به نظر تاثیر بسیار مطلوب بر فضای آموزشی و جامعه خواهد داشت، با توجه به اثرات مطلوب این مسابقات و نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری توقع داریم مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها یک محیط جذاب را فراهم کنند.

وی با اشاره به موضوعات این دوره از مسابقات بیان کرد: انتخابات، مهاجرت، لغو تحریم‌ها، محیط زیست و مسئله حجاب از جمله موضوعات مطرح شده  که در قالب دو گروه موافق و مخالف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مردانی با بیان اینکه تربیون آزاد دانشجویی نیز قرار است، برگزار شود، گفت: امیدوارم این دوره از مسابقات بدون حاشیه برگزار شود و این  فضای شاداب را به دانشگاه و بعد به جامعه تزریق کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha