• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402113021329
  • خبرنگار : 50154

ارسال ۲۹۳ مقاله به همایش گفتمان‌سازی تاثیر حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه

ارسال ۲۹۳ مقاله به همایش گفتمان‌سازی تاثیر حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه

ایسنا/قم رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) بیان کرد: همایش گفتمان‌سازی تأثیر حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه، ۵۴۰ نفر شرکت کننده حضوری و غیرحضوری داشته است و ۲۹۳ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که ۲۳ مقاله آن از دانشگاه های خارج از کشور بوده است.

مریم بردبار در اولین همایش ملی گفتمان‌سازی تأثیر حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه که امروز ۳۰ بهمن‌ماه در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد، عنوان کرد: ۱۳۰ ملیت دنیا در قم حضور دارند و هیچ شهری در کشور این چنین نیست، قم بین‌المللی‌ترین شهر ایران است و این فرصت بی‌نظیری برای توسعه علوم انسانی و طبیعی در این شهر است.

وی افزود: ۶۰۰ مرکز آموزشی و پژوهشی در قم فعال است، بنابراین قم در حوزه علوم انسانی ادعا دارد، در این راستا دانشگاه حضرت معصومه (س) خدمات بسیار خوبی در رشته فقه، حقوق خانواده، علوم حدیث داشته است، این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های جوان در سرانه مقاله، صاحب مقام است و ما مفتخریم که در خدمت این اساتید و دانشجویان در دانشگاه حضرت معصومه(س) هستیم.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: همایش گفتمان‌سازی تأثیر حجاب، ۵۴۰ نفر شرکت کننده حضوری و غیر حضوری داشته است و ۲۹۳ مقاله در این همایش دریافت شده است که ۲۳ مقاله آن از دانشگاه‌های خارج از کشور بوده است، امیدواریم این همایش را در سال‌های آینده به سمت بین المللی شدن پیش ببریم.

حجاب موضوع مهم تاریخ  و ادیان‌ها

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین آخوندزاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: ماه شعبان ماه پر فضیلتی است، در روایات نیمه شعبان به نوعی شب قدر است و به واسطه این علما فرموده‌اند که احیاء شب نیمه شعبان جزء اعمال بافضیلت است و در این سال‌های اخیر مسجد جمکران احیاء نیمه شعبان را برگزار می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به حجاب و اثرات آن در فضای فردی، اجتماعی و سلامت جامعه، افزود: این همایش با حضور اندیشمندان کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود، مقالاتی امروز ارائه می‌شود که از زوایای مختلف به این موضوع مهم پرداخته است؛ موضوع حجاب به اندازه‌ای مهم است که در تمام اسناد معنوی، مذهبی و تاریخی ما از نگاه عقلی و نقلی به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه در ادیان مختلف نیز به این مهم پرداخته شده است و یک امرعادی نیست و دستورات دین اسلام قطعی است، بیان کرد: وقتی تاریخ و ادیان تمدن‌ها را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که درخصوص حجاب دارای نظراتی هستند و اثرات سوء بی‌حجابی در جوامع مختلف دیده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha