• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402113021366
  • خبرنگار : 71610

عفو بین‌الملل از کشورها خواست در روابط با رژیم صهیونیستی بازنگری کنند

عفو بین‌الملل از کشورها خواست در روابط با رژیم صهیونیستی بازنگری کنند

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خواستار بازنگری تمامی کشورهای جهان در روابط‌شان با رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه عفو بین‌الملل در این باره آمده است: اسرائیل باید به اشغال فلسطین پایان دهد تا از دامن زدن به آپارتاید و نقض حقوق بشر جلوگیری کند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، عفو بین‌الملل در ادامه آورده است: اشغال فلسطین از سوی اسرائیل طولانی‌ترین اشغال نظامی و یکی از مرگبارترین اشغال‌های جهان است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: همه کشورها باید در روابط خود با اسرائیل تجدید نظر کنند تا اطمینان حاصل شود که آنها در تداوم اشغالگری و آپارتاید آن نقشی ندارند.

این سازمان در ادامه اعلام کرد: جهان باید بداند که پایان دادن به اشغالگری پیش شرط توقف نقض مکرر حقوق بشر در فلسطین است. اشغالگری اسرائیل طولانی‌ترین اشغال نظامی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

عفو بین‌الملل در ادامه اضافه کرد: فلسطینی‌ها ۵۶ سال است که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تحت محاصره، سرکوب و اشغال وحشیانه زندگی می‌کنند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه صورت گرفته و بیش از ۲۸ هزار شهید و ده‌ها هزار مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha