• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402113021367
  • خبرنگار : 71381

گزارش کامل ایسنا از دومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران

نشست‎‌های رسمی و غیررسمی‌ انتخاباتی و مناظره‌های داغ

نشست‎‌های رسمی و غیررسمی‌ انتخاباتی و مناظره‌های داغ

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از یکشنبه ۲۹ بهمن تا چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است. گزارش کامل ایسنا از دومین روز این نمایشگاه را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا، دومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران نمایشگاه رسانه‌های ایران صبح امروز-دوشنبه-۳۰ بهمن ۱۴۰۲،  با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» آغاز شد.

این نمایشگاه پس از ۶ سال وقفه و اعمال تغییراتی چشمگیر نسبت به دوره‌های گذشته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با حمایت شرکت خدمات ارتباطی رایتل تهران برگزار می شود و با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان فعال در این حوزه، میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است.

برگزاری مناظرهای سیاسی، برپایی نشست‌های علمی، معرفی کتاب‌های حوزه رسانه، کارگاه‌های آموزشی فعال، برگزاری نشست خبری مسئولان اجرایی و...  از جمله برنامه‌های اصلی نمایشگاه  است.

در دومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران چه می‌گذرد؟

 نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه 

اولین برنامه دومین روز از نمایشگاه رسانه های ایران، برگزاری نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه بود.

پیشنهاد ایران برای برگزاری اجلاس فوری وزیران خارجه کشورهای اسلامی و میزبانی از آن

ناصر کنعانی در بخشی از این نشست با اشاره به ظرفیت‌های سازمان همکاری اسلامی برای ایجاد بازدارندگی فوری جهت توقف جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه گفت: در همین راستا ما خواهان برگزاری دومین نشست فوری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی  با تمرکز فلسطین شده‌ایم.

وی ادامه داد: در این ارتباط یادداشت رسمی از طریق نمایندگی خود نزد سازمان همکاری اسلامی به دبیرخانه این سازمان ارسال کرده ایم و اعلام آمادگی کرده‌ایم که میزبان این نشست باشیم.

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خاک یاس و ناامیدی را بر دشمنان این مرز و بوم پاشید

کنعانی در ابتدای سخنان خود نیز از حضور باشکوه مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این حضور باشکوه نشان داد که مردم کشورمان، خستگی‌ناپذیر پای ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام هستند. این حضور خاک یاس و ناامیدی را بر دشمنان این مرز و بوم پاشید.

نشست خبر علی مطهری

علی مطهری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم نشست خبری خود را در حاشیه نمایشگاه رسانه های ایران برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: چهار حزب اعتماد ملی، کارگزاران، ندای ایرانیان و اعتدال و توسعه بیانیه می دهند و از لیست حمایت می کنند و این به معنای ائتلاف نیست. هم افراد اصولگرا و هم افراد اصلاح طلب در لیست حضور دارند.

این نماینده ادوار مجلس افزود: با افراد لیست مصاحبه کرده ایم و از همه آنها رزومه خواسته ایم.  سه چهار نفر جوان در حدود ۴۰ سال در لیست حضور دارند. لاریجانی در جریان کار ما در تهیه لیست نیست. لیست صدای ملت، شخصی است که برخی احزاب گفته اند از این لیست حمایت می کنند.

نشست خبری دبیر شورای عالی فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی هم در نشستی خبری که در حاشیه نمایشگاه برگزار شد، درباره رفع فیلتر تلگرام و اینستاگرام در ایران توضیح داد و گفت: سکوهایی که قوانین و مقررات کشور در آن رعایت شود در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

نشست خبری رییس ستاد انتخابات

رییس ستاد انتخابات در نشست خبری امروز خود در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، با بیان این که تعداد واجدین شرایط براساس اعلام ثبت احوال ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ است افزود: مردان ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳ نفر و خانم‌ها ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: در ۱۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی انتخابات برگزار می شود. امشب تا آخر وقت احتمالا به آمار تایید صلاحیت شدگان افزوده می شود. تا الان حدود ۱۵ هزار نفر تایید صلاحیت شده‌اند که ۱۲ درصد خانم و ۸۸ درصد آقا هستند. در خبرگان رهبری ۱۴۴ نفر تایید صلاحیت شده اند.

نشست خبری سخنگوی شهرداری تهران 

نشست خبری سخنگوی شهرداری تهران هم در دومین روز نمایشگاه رسانه های ایران برگزار شد و محمدخانی در این نشست با بیان اینکه شهرداری تهران تمام قد در انتخابات مشارکت می‌کند و از همه ظرفیت‌هایش برای مشارکت حداکثری و حضور مردم استفاده می‌کند، تاکید کرد: خط قرمز قطعی شهرداری فعالیت های انتخاباتی مدیران شهری یا استفاده از ظرفیت های شهرداری به نفع یا علیه جریان های سیاسی است و شهرداری تاکید کرده با هرگونه استفاده از ظرفیت های شهرداری به نفع یا علیه کاندیداهای انتخابات برخورد می‌کند و مدیری که در این زمینه فعالیت می‌کند را عزل خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش  با بیان اینکه ۱۹ کیلومتر خط مترو پرند در طول مدت اخیر به بهره برداری رسید، گفت: آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو نیز انجام شد و پس از نیمه شعبان، کلنگ زنی خطوط ۸، ۹ و ۱۱ انجام می‌شود.

نشست خبری عضو هیات رئیسه مجلس

احمد نادری از اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و دبیرکل حزب جماران هم در نشست خبری خود، تاکید کرد: فعالیت‌های ما در حزب جماران شامل تداوم حضور ۲۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در مجلس آینده است و نکته دیگر در مشارکت است من با توجه به رویکرد کلاسیک به قدرت که عموما مارکس وبری است در این نگاه قدرت مکانیکی است و در نقطه کانونی متمرکز شده است.

نشست سخنگوی دولت با دانشجویان دانشگاه‌های ایران

علی بهادری جهرمی با حضور در نمایشگاه رسانه‌های ایران در دیدار و گفت‌وگو با دانشجویان دانشگاه‌های ایران با موضوع «آینده ایران» با بیان اینکه یکی از انواع بازیگری فعال در صحنه‌ها مشارکت در انتخابات است، اظهار کرد: اگر به خودتان اعتماد دارید نه دیگران، اگر می‌دانید که دیگران منافع خود را دنبال می‌کنند نه آینده شما را، پس مسیرش همین صندوق رأی است. 

در دومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران چه می‌گذرد؟

۴۵میلیون ایرانی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت هم در حاشیه بازدید از نمایشگاه درباره پوشش صندوق‌های مختلف این سازمان بیمه‌گر در اقشار مختلف توضیح داد.

محمدمهدی ناصحی گفت: بیمه سلامت خادم ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور بویژه از سطوح درآمدی پایین جامعه؛ عمده روستاییان کشور و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت هستند. یک پوشش بیمه‌ای مناسب در بخش‌های دولتی فراهم است که ۹۵ درصد هزینه‌های بستری بیماران تحت پوشش صندوق روستایی در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی پرداخت می‌شود و سهم پرداختی مردم تنها ۵ درصد است.

رئیس سازمان غذا و دارو نیز، نقدینگی را چالش اساسی حوزه دارو عنوان کرد و گفت:‌ از ارسال اساسنامه «دارورسانی درب منزل بیماران» به معاونت حقوقی وزارت بهداشت خبر داد.

سید حیدر محمدی  در پاسخ به پرسشی درباره دارو رسانی درب منزل بیماران نیز گفت: حدود یک ماه از زمان تدوین دستورالعمل ارسال دارو به درب منزل می‌گذرد. ما به منظور تدوین این اساسنامه از افراد مختلف نظرسنجی کردیم و اساسنامه تنظیم شده را به تیم حقوقی وزارت بهداشت تحویل داده‌ایم. حدود یک هفته پیش، اساسنامه را به تیم حقوقی وزارت بهداشت تحویل دادیم. تلاش می‌شود این طرح طی روزهای آتی وارد مرحله اجرایی شود و مردم از خدمات تحویل دارو در درب منزل برخوردار شوند. 

غرفه ایسنا در دومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران

در دومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران چه می‌گذرد؟

امضای تفاهم‌نامه میان شرکت مخابرات ایران و ایسنا

در دومین روز از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، مراسم امضای تفاهم نامه شرکت مخابرات ایران با خبرگزاری  دانشجویان ایران (ایسنا) و با حضور مدیران عامل شرکت مخابرات ایران و ایسنا برگزار شد. 

در این مراسم مهدی خیرجو، مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران خدمات گسترده‌ای دارد و مدیر عامل این شرکت هم از سابقه درخشانی برخوردارند. مفتخر هستم تفاهم‌نامه‌ای بین ایسنا و شرکت مخابرات ایران داشته‌ایم تا بتوانیم با کمک آن، به مردم و مخاطبان خود خدمت کنیم.

مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران هم  اظهار کرد: همیشه مسایل شرکت مخابرات ایران شفاف بوده و تلاش کرده آن را برای مردم هم بازگو کند که خوشبختانه این کار انجام شده است.

عبور متراژ فیبرنوری مخابرات از ۱۹۵ هزار کیلومتر

مدیرعامل شرکت مخابرات  همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه فیبر نوری در کشور اظهار کرد: درحال حاضر تعداد FATهایی که نصب کردیم تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ هزار FAT عبور می‌کند و با این تعداد سال آینده را شروع می‌کنیم.

سلطانی افزود: در حال حاضر میزان متراژ فیبرنوری ما از مرز ۱۹۵هزار کیلومتر گذشت و ان‌شاالله تا پایان سال مرز ۲۰۰ هزار کیلومتر را پشت سر می‌گذاریم و با ۲۰۰ هزار کیلومتر وارد سال ۱۴۰۳ می‌شویم.

علی مطهری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری نشست خبری خود در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، در غرفه ایسنا حضور یافت و به گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری پرداخت.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم از غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نمایشگاه رسانه‌های ایران بازدید و از همکاری‌های این خبرگزاری با دستگاه دیپلماسی کشور در پوشش تحولات سیاست خارجی و عرصه بین‌الملل تشکر و قدردانی کرد.

امروز همچنین کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و سیدمحمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور در حاشیه بازدیدهایشان از نمایشگاه، در غرفه ایسنا حضور یافتند.

۳/۵ میلیون نفر رای اولی در انتخابات امسال/ استفاده از خانه‌های جوان برای گفت‌وگوهای انتخاباتی

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان هم با حضور درغرفه ایسنا اعلام کرد: امسال ۳.۵ میلیون رای اولی می توانند در انتخابات شرکت کنند و این آمار مهمی است. تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا این فضا را باز کنیم و تلاش می‌کنیم جوانان ما در سراسر کشور در این گفت‌وگوها شرکت کنند.

مجتبی تاجیک با اشاره به آیین‌نامه هفته جوان و استفاده از ظرفیت خانه‌های جوان برای ترویج مشارکت در انتخابات توضیح داد: حدود ۱۰۰ خانه جوان در سراسر کشور داریم و در همین راستا از معاونان نیز دعوت کرده‌ایم که در این خانه‌ها فضای گفت‌وگو را فراهم کنند. از جوانان می‌خواهیم درباره معیارهای انتخاب نامزد شایسته صحبت کنند و گفت و گوی چالشی داشته باشند.

مناظره دانشجویی

در ادامه دومین روز نمایشگاه، شایان طهماسبی، فعال دانشجویی و دبیر سابق اجتماع اسلامی دانشجویان و میلاد طهرانی، عضو حزب ندای ایرانیان در غرفه ایسنا با یکدیگر پیرامون موضوع انتخابات مناظره کردند.

در بخشی از این مناظره طهرانی توضیح داد: می‌گوییم اجازه دهید کاندیدای اصلح ما هم وارد انتخابات شود؛ اما بعضا شورای نگهبان این اجازه را به ما نمی‌داد. بر حسب مطالعه خفیف خود می‌گویم که من همیشه با سیاست آقای احمدی نژاد مخالف بوده و هستم؛ اما این حق را برای وی قائل بودم که به عنوان یک انسان و شهروند خود را در معرض آرا قرار دهد. اگر ما خود را قیم مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ نمی‌دانستیم و آقای لاریجانی و احمدی نژاد و... احراز صلاحیت می‌شدند، مطمئنا حضور مردم در انتخابات با شکوه تر می‌شد.

طهماسبی هم با بیان اینکه باید فرا جناحی عمل کنیم، تصریح کرد: ما نیاز به یک سنت جدید جایگزین به جای اصلاحات داریم. اصلاحات امروز یک جریان مرده در کشور است. به طوری که نه مردم و نه حاکمیت و نه اپوزوسیون غرب نشین اینها را گردن نمی‌گیرند. به اعتبار آن ها خدشه وارد شده است. امروز مردم نسبت به این جناح مطمئن نیستند. پنج درصد مطالبه مردم نسبت به عدم مشارکت این است که کاندیدای مورد نظر آنها حضور ندارد یا رد صلاحیت شده است؛ اما بیشترین میزان عدم حضور مردم در انتخابات مربوط به معیشت، اشتغال و اقتصاد است. پس مقداری از این بحث عبور کرده و سعی کنیم مشکلات مردم را حل کنیم.

مناظره دو دیپلمات سابق 

عبدالرضا فرجی راد سفیر پیشین ایران در نروژ و مجارستان و جواد منصوری سفیر پیشین ایران در چین با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره نقش مشارکت مردم در بازنمایی اقتدار ایران در سطح بین‌الملل با یکدیگر مناظره کردند.

مناظره داوری و پورسعید

امروز همچنین عبدالرضا داوری و علیرضا پور مسعود از فعالان سیاسی با حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا در نشستی با عنوان «رای نمی‌دهم کلیشه برعکس» با یکدیگر مناظره کردند.

میزگرد بررسی «ایمنی‌ساختمان‌ها»

امروز همچنین غرفه ایسنا  میزبان کارشناسان و متخصصان حوزه ایمنی بود تا به بررسی وضعیت ایمنی در ساختمان‌ها، راهکارهای ارتقاء ایمنی، تحلیل وضعیت ایمنی سازه‌ها و وظیفه دستگاه‌ها در این خصوص بپردازند.

محمود قدیری، معاون پیشین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، حامد کیخا، متخصص مقاوم سازی و بازسازی سازه‌ها در برابر سوانح و ایمان شیخ انصاری، معمار و مدرس دانشگاه مهمانان این میزگرد حضور داشتند.

لیست ۱۱۰ نفره برخی احزاب اصلاح‌طلب در شهرستان‌ها ارائه می‌شود

دبیرکل حزب ندای ایرانیان هم  در جریان بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، در غرفه ایسنا حضور یافت و به گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری پرداخت.

شهاب طباطبایی درباره افراد لیست اصلاح طلبان گفت: ما باید داوطلبان شناخته شده و قابل رقابت را در لیست قرار می دادیم و صرف انتساب فرد به اصلاحات کافی نبود بنابراین حزب ندا و برخی احزاب اصلاح طلب تقریبا به لیست مشترک ۱۱۰ نفره در سراسر کشور از مجموعه اصلاح طلبان و معتدلی رسیدیم. البته این افراد از غیر تهران بوده و مخصوص شهرستان هاست که تا فردا این لیست ها نهایی شده و در حوزه هایی که داوطلب داریم، لیست معرفی می کنیم. ما چهره‌ای قابل رقابت را در شهرستان ها انتخاب کرده ایم. در تهران علی مطهری سر لیست خواهد بود و ما از آن لیست حمایت می‌کنیم.

در دومین روز نمایشگاه رسانه های ایران، سرپرست دادسرای جنایی تهران با حضور در غرفه ایسنا  درباره انتظار جامعه حقوقی از مجلس آینده،  گفت: مجلس جای سیاستگذاری و قانونگذاری است و کار مجلس قانونگذاری است. انتظار از مجلس این است که سیاستگذاری، ریل گذاری و قانون گذاری کند. وعده وعیدهایی داده نشود که نتوانند عمل کنند.

قاضی محمد شهریاری تاکید کرد: قطعا با انتخاب افراد نه سرشناس بلکه مطلع و حقوقی  و یا سیاسی، ما می توانیم‌ مجلس موفقی در امر سیاستگذاری و قانونگذاری  داشته باشیم.

تبلیغ کنندگان کوروش کمپانی باید پاسخگو باشند

امروز هم یکی از وکلای دادگستری از غرفه ایسنا بازدید کرد.

حمیدرضا محمدی دراین بازدید درباره مسئولیت چهره‌های مشهور در موضوع کوروش کمپانی اظهار گفت: از لحاظ مسئولیت مدنی سلبریتی ها و بازیگران و افراد مشهور که کوروش کمپانی را تبلیغ کردند  سبب ورود زیان شدند باید پاسخگو باشند و مسئولیت دارند. 

همچنین رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور در غرقه ایسنا، آخرین وضعیت لایحه کاهش ساعت کاری کارکنان دستگاه های اداری را تشریح و اعلام کرد: دوفوریت این لایحه در مجلس رای آورده و در کمیسیون اجتماعی نهایی شده و بین مجلس و دولت اختلاف نظری وجود ندارد و در اولین فرصت بعد از بازگشایی مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

 میثم لطیفی افزود: لایحه دولت این بود که ساعت کاری کارکنان دولت را از ۴۴ ساعت به ۴۲.۵ ساعت کاهش دهیم.

امروز مدیرعامل شرکت ملی پست هم به غرفه ایسنا آمد و در گفت و گویی خبرداد که سال آینده ۱۰ هزار صندوق پستی هوشمند وارد عرصه پستی می‌شود.

محمود لیائی درباره آخرین وضعیت صندوق‌های‌ پستی هوشمند در کشور اظهار کرد: ما کار جدیدی را آغاز کردیم به نام لاکرهای پستی هوشمند که چند ساعت گذشته از جلسه آن خارج شدم و انشاالله سال آینده ما ۱۰ هزار صندوق پستی هوشمند را وارد عرصه پستی می‌کنیم. 

در دومین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران چه می‌گذرد؟

ثبت اطلاعات شهروندان ۱۹۵ شهر در سامانه «برنامه سلامت خانواده»

از دیگر مهمانان غرفه ایسنا در دومین روز نمایشگاه رسانه های ایران، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بود که از ثبت اطلاعات شهروندان ۱۹۵ شهر در سامانه «برنامه سلامت خانواده» خبر داد.

محمدمهدی ناصحی درباره روند پیشرفت برنامه سلامت خانواده گفت: شهروندان اکثر نقاط کشور در سامانه ثبت شده‌اند. در حال حاضر، ۱۹۵ شهر در سامانه برنامه سلامت خانواده ثبت شده‌اند و با ثبت تمام اطلاعات شهروندان ایرانی این برنامه به طور کامل اجرا می‌شود.

معاون فنی و فن آوری‌های نوین سازمان انتقال خون نیز با حضور در غرفه ایسنا از اجرای غربالگری آنتی‌بادی طی چند روز آینده خبر داد و درباره اجرای تست آنتی‌بادی خون‌های اهدایی گفت: دستگاه‌های غربالگری آنتی بادی خون‌های اهدایی در استان‌های کشور نصب شده و این احتمال وجود دارد که فرایند این غربالگری طی چند روز آینده آغاز شود. کیت‌های غربالگری آنتی‌بادی نیز خریداری شده‌اند.

عبادالله سالک  با بیان اینکه در آستانه ۵۰ سالگی سازمان انتقال خون قرار داریم، اظهار کرد: بررسی کارنامه کاری سازمان انتقال ادوار گذشته بیانگر این است که همواره در رتبه‌های بالای رده‌بندی جهانی قرار دارد.

همچنین مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در غرفه ایسنا از تامین ایمنی نمایشگاه رسانه‌ها از سوی آتش‌نشانی خبرداد و در پاسخ به پرسشی در مورد تعداد ساختمان‌های دارای وضعیت بحرانی ایمنی در تهران نیز به ایسنا، تعداد این ساختمان‌ها از ۱۲۹ مورد در سال گذشته به ۷۵ مورد کاهش یافته است. در واقع این ساختمان‌ها از وضعیت بحرانی ایمنی خارج شده و نسبت به ایمن‌سازی آنها اقدام شده است.

جوجه‌ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه برای اسفندماه/ میوه شب عید و خرمای ماه رمضان تامین شد

همچنین مدیرکل دفتر نظارت و بازرسی کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی پس از بازدید از غرفه ایسنا، از تامین مرغ، گوشت، میوه و خرما برای شب عید و ماه رمضان خبر داد، گفت: تامین این اقلام به اندازه کافی است و هیچ کمبودی وجود ندارد.

مسعود امراللهی افزود:  با همکاری مرغداران نیز مشکل خاصی در زمینه تامین مرغ مورد نیاز کشور نداریم. کمبودی در این بخش وجود ندارد و حدود ۱۵۰میلیون قطعه جوجه ریزی شده است.

تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی ۳۰ درصد رشد یافت/ برنامه‌ریزی برای جهش صادرات در سال آینده

معاون وزیر صمت هم با حضور در غرفه ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس آمار ۱۰ ماهه ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۱، ۳۰ درصد رشد تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی داشتیم گفت: هر جایی که نیاز در داخل داریم تولید را افزایش داده و سپس به صمت صادراتی شدن می‌رویم.

سید محمد موسوی افزود: با تمام شرکت‌هایی که چند ده تا چند صد میلیون دلاری صادرات داشتند تماس گرفته و نیازهای تولید آنها احصا شده است و یک برنامه جهش صادراتی برای سال ۱۴۰۳ در حال طراحی است که اجرایی شود.

طرح جامع حمل و نقل شهر تهران باید در شورای شهر بررسی و تصویب شود

مهمان دیگر غرفه ایسنا،‌ رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بود که ضمن تاکید بر لزوم ارائه مطالعات طرح جامع حمل و نقل شهر تهران به شورای شهر گفت:  شهرداری تهران باید طرح جامع حمل و نقل را به شورا بیاورد. این موضوع برای طرح خطوط جدید ریلی نیز وجود دارد و این در حالی است که شهرداری اعلام کرده است این طرح را در شورای عالی ترافیک به تصویب رسانده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم به غرفه ایسنا آمد و خبرداد که در حال حاضر به دنبال سرمایه‌گذاری در یک فیلم‌نامه با موضوع وحدت و تقریب مذاهب هستیم که گرایش‌های لطیفی خواهد داشت و همین برنامه را ادامه خواهیم داد. البته کار در این حوزه نیازمند سرمایه‌گذار است و به دنبال جذب سرمایه در همین حوزه‌های فرهنگی و هنری هستیم که البته تلاش‌های موفقی در این حوزه اتفاق افتاده است تا در مرکز رسانه بتوانیم محصولات متناسب با نیازهای روز جامعه خود و دنیا را داشته باشیم.

این عضو حقیقی شورای‌عالی فضای مجازی در بخش پایانی این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که آیا اقدامی از سوی شورای‌عالی فضای مجازی برای آنچه که با عنوان موضوع فیلترینگ و افزایش قیمت اینترنت و کم‌فروشی‌هایی که اتفاق می‌افتد قرار است انجام دهد، گفت:‌ اگر ما بتوانیم در بستر فیبر نوری پروژه ارائه خدمات به بخش خصوص را کلید بزنیم و بتوانیم فیبر نوری را به درب منازل برسانیم مشکل ما در خصوص اینترنت حل خواهد شد.

 از دیگر چهره هایی که در حاشیه دولین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران نمایشگاه رسانه‌های ایران از غرفه ایسنا بازدید کردند، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سجاد اسماعیلی سخنگوی سازمان غذا و دارو، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ، طاها رمضانی مدیر کل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدپژمان شیرمردی  مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها ،‌محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، سید سلمان سید افقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی بودند.

****

در حاشیه دومین روز از نمایشگاه رسانه های ایران نشست خبری جبهه شریان برگزار شد و ابوالقاسم جراره دبیرکل این جبهه شریان با اشاره به حضور این جبهه در ائتلاف امنا، تاکید کرد که ما به پدرخواندگی و شخص محوری نه گفته‌ایم. در همین یکی دو روز آینده لیست امنا را معرفی خواهیم کرد. هنوز سرلیست ما مشخص نشده است البته‌ ما نگاه فردمحوری نداریم.

لازم به ذکر است که  روزنامۀ اطلاعات در غرفۀ خود در نمایشگاه رسانه‌های ایران نسخۀ اصلی روزنامه‌های دهۀ ۴۰ خود را به فروش گذاشته است و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این روزنامه‌های قدیمی برجای‌مانده از شصت‌سال پیش، به غرفه این روزنامه مراجعه کنند.

همچنین کارشناس اداره خبرنگاران از ارائه خدمات حضوری به خبرنگاران در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران خبر داد و گفت: سامانه جامع رسانه‌های کشور یا همان (ای رسانه) درخواست‌ها و مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها را بررسی می‌کند.

بنا بر اعلام ستاد خبری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، این نمایشگاه در روز دوم فعالیت برخلاف اعلام قبلی که قرار بود تا ساعت ۱۸:۳۰ دایر باشد، امروز تا ساعت ۱۹:۳۰ برقرار است.

حاشیه‌های دومین روز نمایشگاه رسانه ها از نگاه ایسنا را در این لینک و گزارش کامل ایسنا از اولین روز نمایشگاه رسانه‌های ایران را نیز می توانید در این لینک بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha