• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402113021474
  • خبرنگار : 71974

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف:

تقوی: کثرت‌گرایی عامل گسترس فرهنگ گفت‌وگو است

تقوی: کثرت‌گرایی عامل گسترس فرهنگ گفت‌وگو است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف گفت: برای جلوگیری از تاثیرگذاری امیال و احساسات خود در جریان گفت‌وگو باید رویکرد کثرت‌گرایی که عامل توسعه فرهنگ گفت‌وگو است را مدنظر قرار دهیم تا بتوانیم نظر مخالف را به درستی تحلیل کنیم.

به گزارش ایسنا، مصطفی تقوی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف امروز در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که در دانشگاه شریف برگزار شد، با بیان اینکه برای توسعه فرهنگ گفت‌وگو سه مانع وجود دارد، اظهار کرد: برنامه و اقدامات در یک سازمان پیش نمی رود؛ مگر اینکه یک تفاهم نسبی میان بازیگران برقرار باشد؛ در صورتی که تفاهم نسبی و نه مطلق شکل نگیرد، این جامعه به سر منزل مقصود نمی رسد.

وی افزود: یکی از مهمترین موانع ایجاد یک گفت‌وگو سازنده ادبیات متفاوت است. گره کاری و رفتاری ناشی از اختلاف معانی و واژه‌ها است و برای اینکه به یک تعریف واحد برسیم، نیاز به گفت‌وگو داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: دومین مانع در رسیدن به تفاهم، بحث تعارض منافع است، در جریان تصمیم‌گیری و بیان نظرات ممکن است که منافع گروه یا فردی در گرو تصمیم خاصی باشد، ممکن است در بیان مفاهیم به یک نقطه واحد نرسند.

وی بیان کرد: سومین مانع در تفاهم پیچیدگی مسائل و نحوه پرداخت به آن است، اندیشکده‌های جهان برای حل این مشکل از تکنیک جمع آوری اطلاعات و پرداخت به آن در ابعاد متفاوت استفاده می کنند، تجمیع این اطلاعات یک استراتژی پژوهشی است و در تمام اندیشکده این کثرت گرایی روش شناختی مورد استفاده قرار گیرد.

تقوی گفت: در پایان ما برای جلوگیری از تاثیرگذاری امیال و احساسات خود در جریان گفت‌وگو باید رویکرد کثرت‌گرایی که عامل توسعه فرهنگ گفت‌وگو است را مدنظر قرار دهیم تا بتوانیم نظر مخالف را به درستی تحلیل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha