• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402113021533
  • خبرنگار : 50022

درخواست سرآمد علمی البرز از مسئولان استان:

دانشگاه خوارزمی پشتیبان علمی استان باشد

دانشگاه خوارزمی پشتیبان علمی استان باشد

ایسنا/البرز استاد پیشکسوت فیزیک دانشگاه خوارزمی و بنیانگذار رشته پلاسماپزشکی در ایران با اشاره به توافقی که برای احداث بزرگترین بیمارستان یون درمانی کشور در البرز صورت گرفته است؛ گفت: قرار بود دانشگاه خوارزمی پشتیبان علمی این مرکز باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن مهدیان در مراسمی که روز دوشنبه ۳۰ بهمن در دانشگاه خوارزمی به منظور قدردانی از وی به عنوان سرآمد علمی استان البرز برگزار شد؛ گفت: ارزش انسان به عنوان اشرف مخلوقات به علم است و همین علم باعث می‌شود انسان از ملائکه هم بالاتر برود.

مهدیان افزود: لازمه علم تقواست و همین تقوا باعث می‌شود انسان از صراط مستقیمی که خدا مشخص کرده است منحرف نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه مکان علمی مکانی مقدس است؛ خاطرنشان کرد:  دانشگاه به عنوان مکان علمی مانند حرم است که آداب خاصی دارد و هر کسی برای ورود به دانشگاه باید آداب و رسوم آن را بلد باشد. دانشگاه حرم است چون در آنجا علم یاد می‌گیرند و علم هم انسان را به سوی خداوند سوق می‌دهد.

مهدیان ادامه داد: ما باید این مکان را مقدس بشماریم و جایگاه علمی آن را بدانیم و اگر این  را درک نکنیم هیچ از دنیا ندانسته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه تأسیس دانشگاه خوارزمی در کرج گفت: وسعت اراضی دانشگاه در ابتدا ۴۰۰ هکتار بود. دانشگاه خوارزمی در حال حاضر برای وجب به وجب اراضی خود برنامه توسعه دارد که باید اجرا شود.

استاد پیشکسوت فیزیک دانشگاه خوارزمی و بنیانگذار رشته پلاسماپزشکی در ایران با اشاره به توافقی که برای احداث بزرگترین بیمارستان یون درمانی کشور در البرز صورت گرفته است؛ گفت: قرار بود دانشگاه خوارزمی پشتیبان علمی این مرکز باشد.

وی با بیان اینکه باید دانشگاه به قدری از نظر علمی قوی باشد و برنامه جامع داشته باشد که از مراکز علمی مختلف پشتیبانی کند؛ گفت: مسئولان استان البرز در نظر داشته باشند که دانشگاه خوارزمی با خون دل به اینجا رسیده است. درخواست داریم اراضی این دانشگاه برگردانده شود و همچنین کمک کنند تا این دانشگاه پشتیبان علمی استان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha