• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402113021578
  • خبرنگار : 50176

معاون اوقاف و امور خیریه لرستان:

آشنا کردن فرزندان با فرهنگ انتظار موجب احساس عزت نفس در آنان می‌شود

آشنا کردن فرزندان با فرهنگ انتظار موجب احساس عزت نفس در آنان می‌شود

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: آشنا کردن فرزندان با فرهنگ انتظار موجب ایجاد احساس آرامش خاطر و عزت نفس در آنان می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده امروز، ۳۰ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، از برگزاری مراسم جشن به مناسبت نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان و جشن‌های ولادت امام زمان(عج) در ۶۰ امامزاده استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ امامزاده شاخص در استان نیز مراسم‌ جشن به‌صورت استانی را دارند و جمعیت بیشتری را شامل می‌شوند، ادامه داد: برپایی ایستگاه صلواتی، آذین‌بندی، پذیرایی، سخنرانی و مولودی‌خوانی، جلسات تبیینی با موضوع فرهنگ مهدویت و انتظار از جمله مهمترین برنامه‌های جشن‌های نیمه شعبان است و برنامه احیای شب نیمه شعبان نیز در بقاع متبرکه‌ای که متقاضی داشته باشند نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه به فلسفه انتظار و اینکه باید فرزندان خود را با فلسفه غیبت امام زمان(عج) آشنا کنیم، گفت: امام زمان(عج) زمانی که ظهور می‌کند جامعه ایده‌آل و متناسب با تعالیم الهی قرآن و سنت اهل‌ بیت(ع) ایجاد می‌کند، جامعه‌ای که در آن عدالت به معنای حقیقی و واقعی پیاده می‌شود.

عباس‌زاده با بیان اینکه جامعه‌ای که حضرت مهدی‌ موعود(عج) تشکیل می‌دهد جامعه‌ای است که آرزوی همه انبیاء و اولیا را عملی می‌کند، اضافه کرد: جامعه شیعی زمانی منتظر واقعی امام زمان(عج) است که افراد آن در رفتار، گفتار و کردار جا پای معصومین(ع) بگذارند و در این زمان امام زمان(عج) می‌آید که حق مظلومان را بگیرد؛ لذا جامعه شیعی و جامعه اسلامی ما باید از هر لحاظ به معنای واقعی خوب و الگو باشد تا بتوانیم ذکر یابن‌الحسن(عج) را به زبان بیاوریم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه آشنا کردن فرزندان با فرهنگ انتظار موجب ایجاد احساس آرامش خاطر و عزت نفس در آنان می‌شود، اظهار کرد: نه تنها دوری جوانان بلکه دوری خانواده از معنویات و اعتقادات موجب فاصله گرفتن از فرهنگ انتظار می‌شود اگر در خانواده فرزندان با معنویت پرورش یابند و نهاد خانواده با فرهنگ انتظار و مهدویت آشنا باشد همین امر سبب می‌شود که جامعه شهری و کشور آباد شود.

وی با بیان اینکه جامعه با مهدویت و فرهنگ انتظار یا همان فرهنگ ناب امام زمان(عج) واکسینه می‌شود، افزود: برای پیاده کردن فرهنگ معنویت و انتظار و فرهنگ ناب مهدویت باید به دستورات امام زمان(عج) عمل کرد، باید بدانیم معصومین(ع) در مورد امام زمان(عج) چه گفته‌اند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان ادامه داد: بازگویی داستان‌های زندگی امام زمان برای کودکان و سرنوشت معصومین(ع) خیلی خوب است، بیان این داستان‌ها سبب می‌شود کودکان با اخلاق، آداب و احکام عبادت آشنا شوند، لذا ضرورت دارد دستگاه‌های فرهنگی که در اولویت هستند با فرهنگ‌سازی در مورد فرهنگ مهدویت و انتظار فضای جامعه را برای ظهور منجی بشریت آماده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha