• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402113021639
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۳۰ بهمن؛ الحاق دو ناو محافظ به سپاه/نظارت ستادی رئیسی بر معاونت علمی

اخبار سیاسی ۳۰ بهمن؛ الحاق دو ناو محافظ به سپاه/نظارت ستادی رئیسی بر معاونت علمی

«الحاق دو ناو محافظ به نیروی دریایی سپاه»، «بازدید خانه نوآوری و فناوری ایران»، «انتخابات ۱۴۰۲» و«نمایشگاه رسانه های ایران» از موضوعات مهم خبری سی بهمن‌ ماه ۱۴۰۲ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز دو ناو محافظ از کلاس شهید سلیمانی همزمان به نیروی دریایی سپاه پاسداران الحاق شدند.

سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین الحاق دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به نیروی دریایی سپاه با تبریک ایام شعبانیه دستور الحاق این دو شناور از کلاس اقیانوس‌پیمای شهید سلیمانی را با تکرا ذکر یا صاحب‌الزمان (عج) به سازمان رزم  نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

در این مراسم دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر تاب آوری بالای شناورهای شهید باقری و صیاد شیرازی گفت : این شناورها توانایی انجام رزم نزدیک در دریا و قابلیت حمل سه شناور موشک انداز و بالگرد را دارند.

 در همین مراسم سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در اظهاراتی خاطرنشان کرد: حادثه غزه حادثه بزرگی است و تاریخ جدیدی را برای منطقه و حتی جهان رقم زده و می‌زند. سرنوشت این جنگ کاملاً روشن است. در شکست بی‌نظیر و ترمیم‌ناپذیر رژیم صهیونیستی در مقابل مردم مظلوم و در محاصره غزه تردیدی وجود ندارد و هیچ قدرتی نمی‌تواند سرنوشت این جنگ را تغییر دهد. صهیونیست‌ها شکستی خوردند که قابل جبران نیست؛ اما با کشتار مردم بی دفاع می‌خواهند این شکست را جبران کنند که قطعاً امکان‌پذیر نیست.

سرلشکر سلامی در بازدید از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای ورزشی سپاه همچنین سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در بازدید از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای ورزشی سپاه که در ستاد کل سپاه برپا شده است،

****

امروز همچنین سید ابراهیم رئیسی در جریان نظارت ستادی بر معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، از نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان «خانه نوآوری و فناوری ایران (iHiT)» که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران‌ به عنوان شعبه مرکزی خانه‌های نوآوری و فناوری در کشورهای هدف صادراتی مستقر است، بازدید کرد.

خانه‌های نوآوری و فناوری (iHiT) علاوه بر تهران، در کشورهای کنیا، سوریه، چین، روسیه، چین، ازبکستان، ترکیه و عراق نیز دایر و فعال هستند و شعبه مرکزی iHiT که هاب این مراکز می‌باشد زیر نظر معاونت علمی و فناوری در تهران دایر شده است.

رئیس جمهور درادامه در جمع مدیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان حضور یافت و با تشکر از همه تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در این معاونت در دوره فعلی و دوره‌های پیشین، با بیان اینکه کارهای بسیار ارزشمندی در این معاونت انجام شده، اما کارهای بسیاری نیز باید انجام شود، گفت: نگاه معاونت علمی باید در وهله اول به تامین نیازهای کشور و توأمان به وضعیت کشورهای اطراف، منطقه و عرصه جهانی باشد تا از قافله علمی دنیا عقب نمانیم.

****

در آستانه برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی آیت‌الله موسوی جزایری به ایسنا آمد و در بخشی از گفت و گوی خود بار خبرنگار ایسنا چگونگی اضافه شدن اصل ولایت فقیه به پیش‌نویس قانون اساسی و برخی حوادث خونین انقلاب به خصوص خودزنی نظامیان هوانیروز در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ را روایت کرد

امروز همچنین لیست جامعه مدرسین تهران به عنوان عالی‌ترین نهاد حوزه‌های علمیه به عنوان لیست اصلی ائتلاف جریانات جبهه انقلاب برای انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری در تهران اعلام شد.

این لیست عبارت است از: ۱-عبدالجواد ابراهیمی فر ۲- علیرضا اعرافی ۳- احمد دانش زنده مومن ۴- قربانعلی دری نجف‌آبادی ۵- محمود رجبی ۶- حسینعلی سعدی ۷- غلامعلی صفایی ۸- سعید صلح میرزایی ۹- محسن قمی، ۱۰- محمود محمدی عراقی‌ ۱۱- غلامرضا مصباحی‌مقدم ۱۲- محمدعلی موحدی‌کرمانی ۱۳- سیدمحمد علی موسوی جزایری ۱۴- علی مومن پور ۱۵- محمدرضا ناصری کوچه بیوک ۱۶- غلامعلی نعیم آبادی.

سخنگوی شورای نگهبان هم در گفت وگویی با ایسنا به پرسشی درباره طرح ادعایی مبنی بر قرارداشتن خالص سازی در دستور کار نهادهایی نظیر شورای نگهبان پاسخ داد.

هادی طحان نظیف با تاکید بر این که شورای نگهبان بر مبنای قانون عمل می‌کند، اظهار کرد: اعداد و ارقامی که در این دوره شاهد بودیم، ادعای خالص سازی را زیر سوال می‌برد؛ از حدود بیش از ۲۰ هزار نفر داوطلب کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۱۵ هزار نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و نمی‌توان گفت که اینها از گروهی خاص هستند بلکه از عموم مردم هستند و ممکن است از جریانات سیاسی مختلف در بین آنها نیز حضور داشته باشند.

در نشست خانه گفت‌وگوی انتخابات در دانشگاه تهران نیز معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همه کسانی را که دل در گرو عزت و عظمت ایران اسلامی دارند، فارغ از تعلق خاطر به گروه‌های مختلف سیاسی به حضور در صحنه ترغیب و تشویق مردم به شرکت فعال در انتخابات فراخواند.

در همین راستا سید محمد حسینی، از اقدام برخی احزاب اصلاح‌طلب مثل کارگزاران، ندای ایرانیان، اعتماد ملی و اعتدال و توسعه و ۱۱۰ نفری که در نامه ای مردم را به حضور در انتخابات دعوت نموده و درصدد معرفی فهرست نامزدهای انتخاباتی هستند، تشکر کرد و این حرکت را  یک گام مفید دانست و ابراز امیدواری کرد سایر احزاب و افراد وابسته به این جریان نیز نگاه افراطی را کنار گذاشته و با تن دادن به چارچوب های قانونی و مردم سالاری در مهمترین رویداد سیاسی کشور و صحنه دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام نقش‌آفرین باشند.

توصیه‌های انتخاباتی امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و اهم بیانات ایشان در زمینه انتخابات  را نیز می توانید در این لینک بخوانید.

امام خمینی(ره) پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران در بهمن ۱۳۵۷ تا آخرین ماههای عمر پر برکت‌شان بر حضور پر شور در انتخابات و انتخاب نامزدهای اصلح تاکید کرده و با تبیین ویژگی‌های کاندیدای اصلح بر شکل‌گیری فضای انتخاباتی سالم و دقت در نظارت و اجرای مناسب انتخابات تاکید کردند.

ایشان در ادوار مختلف انتخابات برای مشارکت مردم از چنان درجه اهمیتی برخوردار بود که «هر گونه لطمه و صدمه به کشور در حال و آینده نظام و انقلاب» را متوجه «مسامحه‌کاران» می‌دانستند.

****

در دومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، علی مطهری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نشست خبری خود را در حاشیه این نمایشگاه برگزار کرد.

وی در بخشی از این نشست، خاطرنشان کرد: چهار حزب اعتماد ملی، کارگزاران، ندای ایرانیان و اعتدال و توسعه بیانیه می دهند و از لیست حمایت می کنند و این به معنای ائتلاف نیست. هم افراد اصولگرا و هم افراد اصلاح طلب در لیست حضور دارند.

این نماینده ادوار مجلس افزود: با افراد لیست مصاحبه کرده ایم و از همه آنها رزومه خواسته ایم.  سه چهار نفر جوان در حدود ۴۰ سال در لیست حضور دارند. لاریجانی در جریان کار ما در تهیه لیست نیست. لیست صدای ملت، شخصی است که برخی احزاب گفته اند از این لیست حمایت می کنند.

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از یکشنبه ۲۹ بهمن تا چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود که که گزارش کامل ایسنا از دومین روز این نمایشگاه را می توانید در این لینک مرور کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha