• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402113021650
  • خبرنگار : 50180

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه:

باید خودمان برای حل مشکلاتمان چاره اندیشی کنیم

باید خودمان برای حل مشکلاتمان چاره اندیشی کنیم

ایسنا/کرمانشاه دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه عمده مشکلات کشور ناشی از فقر و محرومیت است، گفت: باید خودمان برای حل مشکلاتمان چاره اندیشی کنیم.

سردار سیدضیاالدین حزنی، امروز(۳۰ بهمن) در همایش جهاد تبیین که با حضور اعضای گروه‌های جهادی کرمانشاه در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه همه نهادها و ارگان‌ها باید برای حل مشکلات و جبران عقب افتادگی های کشور پای کار بیایند، گفت: مدیران و مسئولان باید با روحیه جهادی در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تاکید کرد: بن بستی برای مشکلات وجود ندارد و همه مشکلات را با تکیه بر روحیه جهادی می توانیم به راحتی مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات کشور ناشی از فقر و محرومیت است، گفت: باید خودمان برای حل مشکلاتمان چاره اندیشی کنیم.

 حزنی با بیان اینکه میزهای نظام اسلامی صحنه امتحان مدیران و مسئولان است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران پست‌ها می آیند و می روند، لذا مدیران باید هوای مردم را داشته باشند.

 حزنی در ادامه با اشاره به ورود سپاه در حوزه محرومیت زدایی در کشور، گفت: در تلاشیم تا در کنار دولت در حوزه محرومیت زدایی تلاش کنیم، به امید اینکه بتوانیم فقر را در کشور از بین برده و یا حداقل آن را کم کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه جزو پروژه های کوچک، زودبازده و عام المنفعه هستند که قابلیت اجرایی شدن توسط روستائیان را دارند، گفت: اقداماتی که توسط گروه های جهادی در روستاها و مناطق دورافتاده انجام می شود برای نظام محبوبیت به همراه دارند.

وی ادامه داد: سپاه از حدود سه سال گذشته در حوزه انجام پروژه های اشتغالزا ورود کرده، ضمن اینکه در گذشته هم کارهای خوبی در حوزه های مختلف سلامت، کشاورزی، امنیت غذایی و... توسط سپاه انجام گرفته است.

 حزنی سپس اشاره ای هم به مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در استان کرمانشاه داشت و  با بیان اینکه از سال ۱۳۸۹ تاکنون ۶۱ هزار و ۷۲۴ پروژه عمرانی و غیرعمرانی در استان کرمانشاه توسط مجموعه قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اجرایی شده، گفت: برای انجام این پروژه ها ۸۵۰ میلیارد و ۶۱۷ میلیون تومان هزینه شده که هزینه واقعی این پروژه ها در صورتی که به پیمانکار سپرده می‌شد، حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

حزنی با اشاره به تلاش مجموعه سپاه برای ورود در حوزه ساماندهی حاشیه شهر کرمانشاه، گفت: خیلی تلاش کردیم تا حاشیه شهر کرمانشاه را وارد اعتبارات خود کرده تا مثل حاشیه شهرهای مشهد، شیراز و ... حاشیه این شهر را هم ساماندهی کنیم، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه از مجموعه سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه خواست تا شناسنامه، ظرفیت و توانایی گروه های جهادی را دقیقا مشخص کرده و برای حل مشکلات و کاستی های گروه های جهادی برنامه ریزی داشته باشند.

 حزنی همچنین خواستار تهیه بانک اطلاعات آماری پروژه های محرومیت زدایی در سپاه استان شد و افزود: باید از ظرفیت گروه های دانش بنیان هم برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha