• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402113021660
  • خبرنگار : 50649

برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳ در ۱۱ شهرستان فارس

برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳ در ۱۱ شهرستان فارس

ایسنا/فارس آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳، همزمان با سراسر کشور روز جمعه، ۴ اسفندماه در ۱۱ شهرستان استان فارس برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس  امروز، ۳۰ بهمن در خصوص برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳ در استان فارس گفت: این آزمون همزمان با کل کشور، در ۱۱ شهرستان استان فارس، با رعایت کامل مقررات آموزشی برگزار می‌شود.

مسلم باقری افزود: از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در کشور که تعداد ایشان ۴۷۶۰۹۶ نفر است؛ ۲۵۶۶۶ داوطلب مربوط به استان فارس است که از این تعداد، ۱۲۰۴۸ نفر مرد و ۱۳۶۱۸ نفر از بانوان هستند.

وی ادامه داد: از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان آزمون دکتری ۱۴۰۳ در کشور هم که تعداد ایشان ۱۵۱۶۴۳ نفر است؛  ۷۴۳۸ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۰۳۰ نفر از ایشان داوطلب مرد و ۳۴۰۸  نفر داوطلب از بانوان هستند.

باقری درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: آزمون ورودی به مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، همزمان با کل کشور در صبح و عصر روز جمعه ۴ اسفندماه در ۱۳۲ رشته برگزار می‌شود. شروع فرایند برگزاری آزمون در نوبت صبح، ساعت ۸ و در بعدازظهر، ساعت۱۴:۳۰ خواهد بود. آزمون دکتری تخصصی نیز، بعدازظهر جمعه (۴ اسفند)، در ۱۱۳ کد رشته از ساعت۱۴:۳۰ برگزار می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۳، در ۱۱شهرستان استان (شیراز، اقلید، جهرم، داراب، فسا، کازرون، فیروزآباد،‌ لار، لامرد و مرودشت، ممسنی)‌ در حوزه‌های متعددی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، فنی حرفه‌ای و مرکز آموزش عالی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: داوطلبان از روز دوشنبه می‌توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه ایراد و مغایرت می‌توانند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، به باجه‌ رفع نقص که آدرس آن‌ها در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است، مراجعه کنند.

باقری با بیان اینکه باجه‌ رفع نقص برای داوطلبان حوزه‌های شهرستان شیراز، در مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز (واقع در خیابان ساحلی) واقع شده است، تأکید کرد: برای شرکت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه‌ آن الزامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha