• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402113021667
  • خبرنگار : 50614

دبیر کارگروه پلاسکو تشریح کرد

برنامه‌های کارگروه پلاسکو در حوزه ساختمان‌سازی و ایمنی بهره‌برداران

برنامه‌های کارگروه پلاسکو در حوزه ساختمان‌سازی و ایمنی بهره‌برداران

ایسنا/خراسان رضوی دبیر کارگروه پلاسکو با تاکید بر اینکه در حال حاضر فعالیت کارگروه پلاسکو در راستای آگاهی سازی افراد در حوزه عمومی است، گفت: آموزش‌های ساده‌ای به مردم می‌دهیم تا بدانند وقتی وارد یک مجتمع و ساختمان می‌شوند چه چیزی را باید مطالبه کنند.

فرنوشا شریعت‌پناهی درگفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های کارگروه‌ پلاسکو، اظهار کرد: این کارگروه در حال حاضر متشکل از هشت عضو اصلی و تعدادی دیگر از افراد دغدغه‌مند است. کارگروه پلاسکو وابسته به هیچ ارگانی نیست. افراد متخصص و دغدغه‌مند در حوزه‌های مختلف که بیشتر مربوط به ایمنی و بخش‌های عمومی جامعه است، در این کارگروه مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه پلاسکو به تازگی و در چند ماهه اخیر تشکیل شده است، ادامه داد: ما تاکنون چهار نشست تخصصی داشته‌ایم. این نشست‌ها بر اساس آشنایی و بهره‌مندی از صحبت‌های افرادی است که در بخش‌های مرتبط با ایمنی بهره‌برداران کار می‌کنند تا علاوه بر اینکه عموم هم بتوانند با این افراد صحبت کنند، ما نیز در جلساتی که داریم بدانیم چگونه در مسیر پیشبرد اهداف‌مان قدم برداریم.

دبیر کارگروه پلاسکو با بیان اینکه عمده تاکید ما بر ایمنی بعد از بهره‌برداری از ساختمان‌ها است، اضافه کرد: بیشتر بحث ما بر افراد ساکن و بهره‌برداران از ساختمان‌ها بوده تا بتوانیم ایمنی این افراد را تامین کنیم.

شریعت‌پناهی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فعالیت ما در راستای آگاهی‌سازی افراد در حوزه عمومی است، اظهار کرد: آموزش‌های ساده‌ای به مردم می‌دهیم تا بدانند وقتی وارد یک مجتمع و ساختمان می‌شوند چه چیزی را باید مطالبه کنند. برای ما خیلی مهم است که مردم مطالبه‌گر شوند و از سازمان‌ها بخواهند. در تلاشیم تا این آموزش‌ها و فرهنگسازی را به همه شهرهای کشور ببریم. این کارگروه کاملا عام المنفعه بوده و از همه افرادی که بتوانند ما را در این مسیر یاری کنند استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه تاکنون چه سازمان‌ها و ارگان‌هایی با کارگروه پلاسکو ارتباط داشته‌اند، تشریح کرد: ما تاکنون با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری جلساتی داشته‌ایم که ضمن استقبالی که از این کارگروه داشتند، برای پیشنهادات ما قول همکاری داده‌اند. همچنین از سازمان نظام مهندسی نیز همیشه نماینده و همکارانی در جلسات ما حضور داشته که عمده نظرات و پیشنهادات ما را می‌شنوند و نقطه نظرات خود را با ما به اشتراک می‌گذارند.

دبیر کارگروه پلاسکو تصریح کرد: کارگروه به تازگی شکل گرفته است و جلسات زیادی در خصوص برنامه‌های بلندمدت کارگروه داریم. در حال حاضر در کنار برگزاری نشست‌ها، در تلاش برای انتقال آموزش‌ها به شهرهای دیگر هستیم. 

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha