• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402113021678
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

فرماندار خبر داد

اعزام مبلغین در سطح فریمان برای بصیرت‌افزایی برای افزایش مشارکت انتخاباتی

اعزام مبلغین در سطح فریمان برای بصیرت‌افزایی برای افزایش مشارکت انتخاباتی

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار فریمان گفت: در حوزه جهاد تبیین و مشارکت مردم، جلساتی در شهرستان برگزار شد و اعزام مبلغین به تمام شهرستان را داشتیم تا با بصیرت‌افزایی شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

حمید اکبری امروز، ۳۰‌ بهمن با حضور در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی، در خصوص آمار انتخاباتی شهرستان فریمان اظهار کرد: از این حوزه ۴۷ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند که از ۳ اسفندماه با فرارسیدن موعد تبلیغات به رقابت در حوزه انتخابیه فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه می‌پردازند.

وی افزود: ۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه فریمان ایجاد شده که ۴۵ شعبه ثابت و ۳۱ شعبه سیار است. همچنین به تفکیک مناطق نیز ۳۵ شعبه شهری و ۴۱ شعبه روستایی است.

فرماندار فریمان با پیش‌بینی حضور مردم این شهرستان در پای صندوق رأی بیان کرد: شهرستان فریمان ۱۱۵ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۷۰ هزار نفر واجد شرایط‌ شرکت در انتخابات اند. در سال ۹۸ مشارکت مردم فریمان در پای صندوق رأی ۶۳ درصد بود و اکنون به‌ دنبال افزایش این آمار هستیم.

اکبری با اشاره به آموزش عوامل اجرایی انتخابات گفت: تا کنون ۷ آموزش انجام شده و ۴ آموزش دیگر هم تا روز اخذ رأی برگزار می‌شود. همچنین ۲۸ جلسه هیأت اجرایی با هیأت نظارت نیز در این حوزه انتخابیه برگزار شده است.

وی با تاکید بر اهمیت انجام اقدامات تبیینی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، اضافه کرد: در حوزه جهاد تبیین و مشارکت مردم، جلساتی در شهرستان برگزار شد و اعزام مبلغین به تمام شهرستان را داشتیم تا با بصیرت‌افزایی شاهد حضور پرشور مردم باشیم. مردم در ۲۲ بهمن ثابت کردند پای صندوق رأی هم خواهند آمد. همچنین سلسله جلساتی با نخبگان شهرستان نیز برگزار شده است.

فرماندار فریمان با بیان اینکه در سطح شهرستان ۳۵۰۰ رأی اولی داریم که تعداد ۴۰۰ نفر آن دانش‌آموزان هستند، عنوان کرد: ۲ جلسه تاکنون برای دانش‌آموزان رأی اولی‌ گذاشته‌ایم که استقبال خوبی از آن شده است تا بتوانیم از حضور دانش‌آموزان واجد شرایط رای دادن، در بعد اجرایی انتخابات استفاده کنیم که هم تجربه است برای دانش‌آموزان و هم برای آینده کادرسازی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha