• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های کشور
  • کد خبر: 1402113021699
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

معاون مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

رویداد صنایع دستی دانشجویی به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

رویداد صنایع دستی دانشجویی به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

معاون مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری رویداد صنایع دستی دانشجویی به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجتبی صفری، معاون مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نخستین نشست هم‌اندیشی انجمن‌های علمی دانشجویی رشته صنایع‌دستی با وزارت میراث فرهنگی و وزارت علوم گفت: دانشجویانی که در این نشست حضور دارند، جمع مهمی هستند که به صورت تخصصی در کانون‌ها و انجمن‌های علمی صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و سازمان‌ها بستری را برای فعالیت بیشتر و بهتر دانشجویان در حوزه‌های تخصصی‌شان فراهم می‌کند و بعد از آن مستلزم کنشگری دانشجویان است که به نتیجه مطلوب برسد.

صفری گفت: اتفاقی که امسال در تئاتر افتاد این بود که فعالیت کانون‌ها و دانشجویان در جدول اصلی جشنواره تئاتر فجر به نمایش درآمد و حائز رتبه شد، می‌توان گفت که بخش عمده شور و حال جشنواره تئاتر فجر مربوط به بخش دانشجویی بود.

وی ادامه داد: دو رویداد کلی مرتبط با این حوزه در وزارت علوم داریم؛ یکی چرتکه است که بازارچه تولیدات دانشجویی بوده و دانشگاه شیراز میزبان آن است و دیگری رویداد صنایع دستی است که دانشگاه سیستان و بلوچستان کارهای برگزاری آن را در سال آینده انجام  می‌دهد.

معاون مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: بخش مهمی که در این جلسه داریم این است که یک نسبت‌یابی دقیقی بین دانشجویان و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی انجام گیرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، صفری گفت: خیلی از دانشجویان، دوره‌هایی را در دانشگاه برگزار می‌کنند ولی به دلیل اینکه نسبت آن را با میراث فرهنگی نمی‌دانند، برنامه‌هایشان بازخورد چندانی پیدا نمی‌کند. دانشجویان در قالب کانون‌ها و انجمن‌های علمی باید همکاری داشته باشند و وزارت علوم این مسیرها را هموار کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha