• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402113021755
  • خبرنگار : 30147

فرماندار رشتخوار:

دهیاران و شوراها موضع بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کنند

دهیاران و شوراها موضع بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کنند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار از دهیاران و شورائیان شهرستان خواست موضع بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کنند.

حسین باهوش ۳۰ بهمن در نشست با شوراهای اسلامی و دهیاران، گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران تلاش کنند درگیر کارهای کاندیداهای انتخابات نشوند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی و دهیاران بازوان اجرایی مجموعه فرمانداری هستند، افزود: شهرستان با حضور کاندیداها آرایش سیاسی گرفته است.

 فرماندار رشتخوار با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه‌ای که در بحث برگزاری انتخابات داریم، مقوله سلامت و امنیت در انتخابات است، ادامه داد: باید در راستای برگزاری انتخابات سالم حرکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما برگزاری یک انتخابات با مشارکت حداکثری و فراهم آوردن اسباب و علل انتخابات برای ایجاد امیدآفرینی و بصیرت افزایی بیشتر است، خاطرنشان کرد: عده اندکی از کاندیداهای انتخابات با حضور در سطح روستاها و شهرها و با بیان یکسری از مسائل سعی در ناکارآمد نشان دادن نظام و انقلاب و دولت سیزدهم دارند.

باهوش با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن انتخابات هستیم و هر فردی که تائید صلاحیت شده برای ما مورد تائید است، بیان کرد: شوراهای اسلامی و دهیاران تلاش کنند درگیر کارهای کاندیداهای انتخابات نشوند.

باهوش یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند مردم را نسبت به آرمان‌های نظام و انقلاب و ولایت و رهبری مأیوس کند و مانع حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات شود؛ از سویی ما با امانت‌داری از آرای مردم نباید اجازه دهیم دشمنان به اهداف خود برسند.

وی عنوان کرد: شوراهای اسلامی و دهیاران مسائل و رفت و آمدهای مشکوک را در سطح روستاها کنترل کنند و موارد را در اسرع وقت به فرمانداری و بخشداری اطلاع‌رسانی نمایند، همچنین مراقب تخلیه تلفنی باشید و سعی کنید در دام دشمنان و توطئه گران گرفتار نشوید.

نماینده عالی دولت در رشتخوار با تأکید بر اینکه اخذ آرا در ۱۱ اسفندماه در تمام شعب اخذ رأی باید رأس ساعت مقرر انجام شود، ادامه داد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در کنار دیگر افراد جامعه برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.

وی گفت: با توجه به اهمیت انتخابات، راهبردهای مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یعنی رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت به معنای واقعی کلمه باید عملیاتی شود.

باهوش همچنین بر لزوم ایجاد بسترهای لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: دهیاران باید در جلب مشارکت حداکثری مردم و افزایش شور و نشاط اجتماعی تلاش کنند و هیچ دهیاری حق ندارد به نفع یا ضرر نامزدهای انتخاباتی وارد عمل شود.

وی با اشاره به اینکه دهیاران نباید از امکانات دهیاری‌ها برای فرد خاصی استفاده کنند، افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید بر له یا علیه کاندیدا یا جریان خاصی ورود کرده و اقدامی انجام دهند.

فرماندار رشتخوار خاطرنشان کرد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها باید با رعایت اصل بی‌طرفی، زمینه‌ساز حضور پر رنگ و حداکثری همه مردم باشند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha