• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402120100169
  • منبع : بازار

سفارش طراحی سایت، بایدها و نبایدها

سفارش طراحی سایت، بایدها و نبایدها

طراحی سایت از موضوعات ترند برای رشد کسب وکارها در محیط دیجیتال است. هنگامی که صحبت از توسعه وب سایت می شود، بایدها و نبایدهای زیادی وجود دارد که باید برای اطمینان از موفقیت سایت خود در نظر داشته باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از رایانیتا، طراحی سایت از موضوعات ترند برای رشد کسب وکارها در محیط دیجیتال است. هنگامی که صحبت از توسعه وب سایت می شود، بایدها و نبایدهای زیادی وجود دارد که باید برای اطمینان از موفقیت سایت خود در نظر داشته باشید. در حالی که تمرکز بر روی کارهایی که باید انجام دهید بسیار مهم است، اجتناب از اشتباهات رایجی که می تواند عملکرد وب سایت شما را مختل کند نیز به همان اندازه مهم است.

ما در اینجا لیستی از مهم‌ترین عوامل برای کسب‌وکارهایی که اولین وب‌سایت خود را ایجاد می‌کنند یا به طراحی مجدد وب‌سایت فکر می‌کنند، جمع‌آوری کرده‌ایم.

بایدهای سفارش طراحی سایت

اگر قصد سفارش طراحی سایت دارید بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید.

۱- ابتدا برنامه ریزی کنید

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید قبل از ساختن یک وب سایت انجام دهید، برنامه ریزی برای آن است. این شامل تعریف مخاطبان هدف و تعیین اهداف وب سایت شما می شود. بهتر است فرایندها و ویژگی‌های مدنظر را مکتوب نمایید و برای تکمیل آن از متخصصان این حوزه مشورت بگیرید. با انجام این کار، ایده واضحی از آنچه می خواهید با وب سایت خود به دست آورید، خواهید داشت و می توانید آن را بر اساس آن درخواست دهید.

۲-طراحی سایت حرفه ای داشته باشید

در اکثر حوزه‌ها رقابت سختی در محیط دیجیتال وجود دارد. برای اینکه نتیجه بهتر بگیرید لازم است سایت شما حرفه‌ای، دارای ظاهر متناسب با برند و با کارایی بالا باشد. نداشتن وبسایت بهتر از داشتن یک سایت بد است. اگر قصد سفارش سیستم‌های پیچیده نظیر طراحی مارکت پلیس و انواع اتوماسیون دارید، این موضوع  اهمیت دو چندان خواهد داشت.

۳- اصول سئو و بهینه‌سازی سایت را در نظر بگیرید

سئو و کسب جایگاه در نتایج جستجوی گوگل برای هر سایتی بسیار مهم است. برای دیده شدن لازم است در نتایج حضور داشته باشید. بنابراین لازم است طراحی و توسعه سایت شما مطابق با اصول فنی سئو باشد. این زیرساخت را برای شما ایجاد می‌کند. برای سئو تکمیلی و نمایش در نتایج، این موضوع کافی نیست. اگر قصد قرارگیری در نتایج جستجوی مرتبط و افزایش بازدید دارید، سفارش سئو و بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو را باید در دستورکار خود قرار دهید.

۴- از متخصصان این حوزه مشورت بگیرید

برای تکمیل لیست نیازمندی‌ها، شیوه و تکنولوژی پیاده‌سازی بهتر است از متخصصان این حوزه مشورت بگیرید که بهترین نتیجه را دریافت نمایید. برای اجرا و پیاده سازی سایت هم حتما از میزان تخصص و نوع تکنولوژی‌ها اطمینان حاصل نمایید. اجازه دهید کارشناسان طراحی و توسعه وب راهنمای شما برای ایجاد یک طراحی وب موفق و کاربر پسند باشند.

سفارش طراحی سایت، باید و نبایدها

نبایدهای سفارش طراحی سایت

اگر قصد سفارش طراحی سایت دارید بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید و انجام ندهید.

۱-نبایدطراحی وب سایت خود را خیلی پیچیده کنید

در حالی که داشتن یک وب سایت جذاب بسیار مهم است، پیچیدگی بیش از حد طراحی می تواند مسیریابی و یافتن اطلاعات مورد نیاز کاربران را دشوار کند. طراحی وب سایت خود را ساده و قابل استفاده نگه دارید و از استفاده بیش از حد رنگ، فونت یا گرافیک خودداری کنید.

۲-  نباید بهینه سازی موبایل را نادیده بگیرید

از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما در همه دستگاه ها عالی به نظر می رسد و کار می کند و از ویژگی های مخصوص موبایل مانند دکمه های کلیک برای تماس و فرم های سازگار با موبایل استفاده کنید. اهمیت این موضوع را به طراح خود منتقل کنید.

۳- نباید از اهمیت امنیت و سرعت سایت غافل شوید

امنیت و سرعت لود سایت دو فاکتور مهم در تعیین کیفیت سایت هستند. امنیت وب سایت برای محافظت از سایت شما در برابر هکرها و سایر حملات مخرب مهم است. یک وب سایت با بارگذاری کند می تواند کاربران را خاموش کند و منجر به نرخ پرش بالا شود. پس، امنیت و سرعت سایت را جدی بگیرید.

۴- نباید بیش از حد روی فروش تمرکز کنید

بسیاری از کاربران ممکن است در ابتدای ورود به سایت به دنبال کسب اطلاعات باشند نه خرید. بهتر است اطلاعات را در دسترس قرار دهید و خیلی روی فروش تمرکز نکنید. اگر خیلی روی فروش متمرکز شوید ممکن است کاربر سایت شما را ترک کند. اما در صورتیکه کاربر اطلاعات کسب کند ممکن است در باربعدی ورود به سایت خریدار باشد. این موضوع را در طراحی حتما در نظر بگیرید.

سفارش طراحی سایت، باید و نبایدها

رمز موفقیت سایت شما

سفارش طراحی سایت، باید و نبایدهای بیشتری در موضوعاتی مانند اهمیت محتوا، تست سایت، بهبود تجربه کاربری، CTA مناسب و... دارد. ما در اینجا به صورت خلاصه به مهم‌ترین بایدها و نبایدها پرداخته ایم. با رعایت این بایدها و نبایدها، می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما موفق، کاربر پسند و برای عملکرد بهینه شده است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. شما چه بایدها و نبایدهای دیگری را پیشنهاد می‌دهید؟ اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۱ ۱۱:۳۷

من برای طراحی سایت شرکتم خیلی دنبال یه نفر گشتم بعد یکی از دوستانم گفت پسرش تو کار طراحی سایته بده اون برات بزنه ولی نتیجه چیزی که میخواستم نشد متاسفانه و وقت و انرژی و هزینه زیادی هم ازم گرفت به نظر من یکی از کارهایی که حتما باید انجام بدی اینکه ببینی طرفت واقعا چقدر نمونه کار داره و میتونه کارتو انجام بده یا نه یعنی حتما باید تواناییش رو بررسی کنی بعد به قیمت و آشنا بودن و... توجه کنی اگه نتونه کار رو انجام بده بقیش اصلا مهم نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۲ ۱۰:۲۰

مورد برنامه ریزی خیلی مهمه باید بدونی دقیقا سایتت چه ویژگی‌هایی داشته باشه یکم اگر جستجوگر باشی راه های زیادی واسه سفارش سایت هست از اینکه خودت با وردپرس بزنی تا فریلنسر ها و شرکت های برنماه نویسی ولی هر کدوم لول کاریشون باهم فرق میکنه