• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120100172
  • خبرنگار : 50107

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی:

تلاش ما این است در روز انتخابات مشکل اینترنت نداشته باشیم

تلاش ما این است در روز انتخابات مشکل اینترنت نداشته باشیم

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: همه تلاش ما این است در روز انتخابات مشکل اینترنت نداشته باشیم، تمام دستگاه‌های عمرانی و زیرساختی استان که در پایداری انتخابات سهیم هستند پای کار قرار دارند.

علی دلگیر امروز یک اسفندماه، در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: زیرساخت ارتباطی استان شامل شبکه تلفنی ثابت، شبکه تلفن همراه، زیرساخت ارتباطی فیبر نوری و تمامی اجزا و جزئیات بوده که کاملا برای برگزاری انتخابات به صورت پایدار آماده است.

وی افزود: تلاش کردیم تمهیدات ما در حوزه تامین زیرساخت‌ها به نحوی باشد که پایدارترین وضعیت ارتباطی را داشته باشیم. همه همکاران در شرکت مخابرات ایران زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطی رادیویی و ایرانسل و رایتل آنچه را دارند پای کار آوردند و آماده هستیم بیشترین دسترسی را در حوزه تامین اینترنت پرسرعت و زیرساخت ارتباطی لازم را برای روز انتخابات فراهم کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه تامین امنیت و موارد مربوط به پایداری حوزه ارتباطات جلسات متعددی با کمیته امنیت ستاد انتخابات داشتیم، عنوان کرد: جلسه‌ای با حوزه برق برای تامین و پایداری برق داشتیم و آماده هستیم بتوانیم زیرساخت پایدار و لازم را فراهم کنیم.

دلگیر بیان کرد: ۴۵۰۰ شعبه ثابت و ۱۰۰۰ شعبه سیار داریم. در شعب ثابت ۲۳ شعبه با پوشش ضعیف است که تا پنجشنبه کاملا به وضعیت قابل قبول و نرمال برمی‌گردانیم. ۱۰۰۰ شعبه سیار قرار است به ۲۷۰۰ نقطه روستایی برود؛ یعنی هر کدام بین ۲.۷ روستاها جابه‌جا خواهد شد. در شعب سیار ۲۵۰ آبادی زیر ۲۰ خانوار داریم که فعلا تکلیف وزارت ارتباطات برای تامین اینترنت و زیرساخت ارتباطی نیست. تلاش می‌کنیم تا به حداقل نقطه برسد و تا پنجشنبه کمترین مشکل را در این زمینه داشته باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با تمهیداتی که همکاران ما دارند بتوانیم پایدارترین وضعیت را داشته باشیم. تاکنون سه مانور انجام دادیم و پنجشنبه و سه‌شنبه آینده نیز مانور خواهیم داشت. ما به طور کامل برای روز انتخابات آماده هستیم. استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهایی که در حوزه اطلاع‌رسانی، خدمات اجتماعی و گروه‌های خبری فعالیت دارند، یعنی همه شبکه‌های اجتماعی فعال در استان که هم استانی و هم ملی کار می‌کنند، صفحاتی را برای موضوع انتخابات در نظر گرفتند و پنل‌هایی برای معرفی نامزدها به صورت رایگان دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی اضافه کرد: هر کدام از کاندیداها به صورت رایگان می‌توانند برنامه‌های خود را در پلتفرم‌های ملی قرار دهند و از امکانات برابر برای معرفی برنامه خود استفاده کنند. با توجه به سیاست حمایت حداکثری از مشارکت در انتخابات همه کسب‌وکارهای حوزه ما فعال هستند و برای تبلیغات امکانات برابر را در نظر گرفتند.

دلگیر با اشاره به اینکه همه تلاش ما این است مشکل اینترنت نداشته باشیم، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های عمرانی و زیرساختی استان که در پایداری انتخابات سهیم هستند پای کار قرار دارند. اتاق عملیات ۲۴ ساعته آماده شده و همکاران زیرساختی ما و حوزه نیرو فعال هستند تا اگر قطعی برق اتفاق افتاد در کوتاهترین زمان ممکن اقدامات را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات‌های قبلی قطعی فیبر نداشتیم و امیدواریم در این دوره هم نداشته باشیم. ۹۹ درصد مسیرها دارای مسیرهای جایگزین است که اگر فیبری صدمه ببیند، از مسیرهای جایگزین ارتباط اصلی برقرار شود. امنیت سایبری به صورت کاملا متمرکز از طریق مرکز عملیات مدیریت شبکه‌ای شرکت زیرساخت به صورت ملی انجام می‌شود، بنابراین مشکلی در این حوزه نداریم. در زمینه برگزاری انتخابات حدود ۴۵۰۰ نفر از همکاران در حوزه‌های مختلف از الان تا دو روز بعد انتخابات درگیر عملیات تامین پایدار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha