• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402120100209
  • منبع : دانشگاه آزاد اسلامی

طهرانچی:

نیازمند بازسازی فکری حمایت از نهاد انتخابات در کشور هستیم

نیازمند بازسازی فکری حمایت از نهاد انتخابات در کشور هستیم

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتخابات در کشور و تغییر دولت‌ها، نشان از پیشرفتگی یک ملت برای رسیدن به مدل بهینه مردم سالاری دینی است.

به گزارش ایسنا، طرح ملی اعتلا (دوره تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای) و اولین همایش ویژه دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

طهرانچی در این همایش با تبریک میلاد نیمه شعبان به یادآوری یک نکته مهم پرداخت و گفت: در کشوری بودیم که به ۲۵۰۰ سال رژیم شاهنشاهی افتخار می کردند. این رژیم حتی تاریخ شمسی را به تاریخ شاهنشاهی تغییر داده بود. هنوز سیستم های پادشاهی در کشورهای جنوبی ایران حاکم است و نهاد انتخابات اساساً به هیچ کدام از آن کشورها نرسیده است. همچنین رییس جمهوری‌های مادام‌العمر در کشورهای شمالی ایران حاکم است.

وی با بیان اینکه یک نعمتی به واسطه انقلاب به نام «نهاد انتخابات» حاصل شده است، اظهار کرد: در ۴۵ سال گذشته به طور مرتب در کشور در حال برگزاری انتخابات هستیم. نکته مهم این است که انتخاب کننده و انتخاب شونده باید از نهاد انتخابات پاسداری کنند، این در شرایطی است که طالبان در کشورهای همسایه شعار خلافت را سر می دهند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نهاد انتخابات، نهادی مهمی است و باید آن را پاس بداریم، افزود: در کشور ما برگزار کننده، انتخاب کننده و انتخاب شونده، قدر نعمت نهاد انتخابات را نمی دانند. تنها مقام معظم رهبری هستند که منافع هیچ شخصی را به نهاد انتخابات ترجیح ندادند. همیشه هم می فرمایند مردم بیایند، همه چیز تضمین می شود. نهاد انتخابات، اصل است.

طهرانچی با بیان اینکه نهاد انتخابات یک پیشرفته بودن به همراه خود دارد، خاطرنشان کرد: پیشرفته بودن کشور ما در منطقه به واسطه نهاد انتخابات است. کلیات نهاد انتخابات بسیار فراتر از جزییات آن است. مجلسی که نتواند به موقع پاسخ بدهد و نتواند سریع، شفاف، به موقع، علنی، شفاف، گفتگو محور دفاع کند، قطعاً اعتبار نهاد منتخب شونده را زیر سؤال می برد.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند بازسازی فکری حمایت از نهاد انتخابات در کشور هستیم، گفت: دانشگاهیان باید به این موضوع فکر کنند. دانشجویان فعال در تشکل های دانشجویی باید به این موضوع بیاندیشند. ما در دانشگاه با نهاد انتخابات باید فکری، جامع و جانبدارانه رفتار کنیم. نهاد انتخابات یک نعمت بزرگ و نشان دهنده پیشروی کشور در منطقه ای که اساساً کیلومترها با ما در بحث انتخابات فاصله دارند، است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی به برگزاری انتخابات در کشور اشاره و تصریح کرد: انتخابات در کشور و تغییر دولت‌ها، نشان از پیشرفتگی یک ملت برای رسیدن به مدل بهینه مردم سالاری دینی است. دانشجویان دکتری، پژوهشگران دانشگاه، خردپیشگان و خردورزان دانشگاه باید از منشاء خرد به این نعمت بنگرند و برای حفظ آن اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha