• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402120100271
  • خبرنگار : 71610

تجاوز اشغالگران به مناطقی در جنوب لبنان/ حمله حزب‌الله به پایگاه صهیونیست‌ها

تجاوز اشغالگران به مناطقی در جنوب لبنان/ حمله حزب‌الله به پایگاه صهیونیست‌ها

منابع رسانه‌ای ظهر امروز (سه‌شنبه) از حملات جدید رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی ۲ حمله به شهرک «حولا» و حومه شهرک «مبلیدا» در جنوب لبنان انجام داد.

خبرنگار الجزیره در لبنان در این باره گفت که تا بدین لحظه گزارشی مبنی بر تلفات احتمالی در نتیجه این حمله گزارش نشده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز حملاتی را به مناطق حومه دو شهرک «یارین» و «یارون» انجام دادند.

در مقابل حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه، تجمع سربازان دشمن اسرائیلی را در مجاورت پادگان «رامیم» با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند و شماری از آنها را کشته و زخمی کردند.

شبکه المیادین نیز از پرتاب موشک به سمت یک موضع ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «الجلیل غربی» در شمال سرزمین های اشغالی خبر داد.

رسانه‌های عبری نیز اعلام کردند که صدای چند انفجار مهیب در شهر «صفد» در شمال سرزمین‌های اشغالی شنیده شده است.

در همین راستا، برخی منابع رسانه‌ای از پرتاب سه موشک ضد زره از خاک لبنان به شهرک صهیونیست‌نشین «مرگلیوت» در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه نیز حملاتی را به شهرک «الغازیه» در شهر «صیدا» انجام داده بود که منجر به مجروح شدن ۱۴ کارگر شد.

این حملات در حالی انجام شده است که شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان عصر دوشنبه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هرگونه توسعه دامنه حملات به خاک لبنان شکست رژیم اشغالگر را سنگین‌تر و پایان حیات سیاسی نتانیاهو را نزدیک‌تر خواهد کرد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده‌ است.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده‌ است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده‌ است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha