• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402120100291
  • خبرنگار : 71460

آندریاس برمه درگذشت

آندریاس برمه درگذشت

گلزن فینال جام جهانی ۱۹۹۰ در ۶۳ سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا،  آندریاس برمه در ۶۳ سالگی درگذشت. سوزان شفر، همسر او، روز سه‌شنبه (امروز) این خبر را به خبرگزاری آلمان اعلام کرد. ایست قلبی علت مرگ او عنوان شده است.

اندی برمه در دوران فوتبالش به عنوان بازیکن و مربی موفقیت‌های بزرگ و زیادی را به دست آورد. او در دوران فوتبالش برای کایزرسلاترن، بایرن مونیخ و اینتر بازی کرد و دو بار بوندسلیگای آلمان و یک بار سری آ ایتالیا را به دست آورد. او همچنین با اینتر در جام یوفا ۱۹۹۱ قهرمان شد و با کایزرسلاترن در سال ۱۹۹۶ جام حذفی را به دست آورد.

آندریاس برمه درگذشت

برمه سال ۱۹۹۰ با تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی شد و در دیدار نهایی برابر آرژانتین که به برتری یک بر صفر ژرمن‌ها انجامید، از روی نقطه پنالتی تک گل بازی نهایی را به ثمر رساند. او همچنین در جام جهانی ۱۹۸۶ نایب‌قهرمان و در سال ۱۹۹۲ نایب قهرمان جام ملت‌های اروپا شد.

فوتبال آلمان به‌تازگی شاهد مرگ فرانتس بکن‌باوئر بود. قیصر فوتبال آلمان با برمه قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۰ را به دست آورده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۱ ۱۳:۰۳

سلام آقا ی آندریاس برمه زاده خاک پاک آلمان، روح شما مورد رحمت و آفرینش حضرت مسیح دوست سلام الله

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۱ ۱۳:۵۸

روحش شاد. خیلی خاطرها با بازی های خوبی که انجام می داد دارم.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۱ ۱۴:۴۰

احساس میشه بعد مرگ دنیایی دیگه وجود خواهد داشت.سن که میره بالا این احساس به آدم دست میده.باآندریاس خاطرات خوبی داشتم.ورفتنش خیلی زودبود.وقتی میگیم رفتنش یعنی اینکه جایی رفته.یادش بخیر...برمه

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۱ ۱۵:۰۷

خدارحمتش کنه فینال به یادماندنی ۹۰ایتالیاروفراموش نمیکنیم

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۱ ۱۵:۲۰

روحش شاد،واقعا از بازیکنان عالی در دفاع کناری بود که بازیهایش در ذهن ما ماندگاراست،بخصوص پنالتی در فینال به ارژانتین،با رفتن هر بازیکن انسان احساس می‌کند که درحال پیرشدن است،