• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402120100341
  • خبرنگار : 50037

پیش‌بینی پذیرش ۱۰۰ مقاله در همایش ملی «بیداری و احیای تمدن اسلامی»

پیش‌بینی پذیرش ۱۰۰ مقاله در همایش ملی «بیداری و احیای تمدن اسلامی»

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از پیش‌بینی پذیرش ۱۰۰ مقاله پژوهشی در چهارمین همایش ملی «بیداری و احیای تمدن اسلامی» بر مبنای اندیشه‌های سیدجمال در این دانشگاه خبر داد.

دکتر صادق خزل‌پور سه‌شنبه یکم اسفندماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سیدجمال در سالروز شهادت این بیدارگر مشرق زمین در این دانشگاه در ۱۶ اسفندماه گفت: تاکنون ۹۸ مقاله پژوهشی توسط متخصصان و پژوهشگران فعال در عرصه پژوهش برای شرکت در این همایش دریافت شده که تا این لحظه ۷۰ مقاله در مجموع شامل ۱۲۰۰ صفحه با داوری کمیته علمی پذیرش و ۲۸ مقاله به علت نداشتن شرایط شرکت رد شده است.

وی بیان کرد: در نخستین همایش و چهارمین همایش بیداری اسلامی برگزار شده در این دانشگاه دارای پذیرش مقالات بوده‌ایم که مقالات این دوره از همایش تاکنون نسبت به همایش اول دارای ۶۰ درصد افزایش پذیرش بوده است.

وی تعداد مقالات پذیرش شده همایش اول بیداری اسلامی این دانشگاه را ۴۹ مقاله برشمرد و افزود: ۱۱ اسفند آخرین مهلت باقیمانده برای ارائه مقالات به این همایش است که براساس پیش‌بینی‌ها این تعداد مقالات پذیرش شده به ۹۸ تا ۱۰۰ مقاله ارتقاء و افزایش خواهد داشت.

خزل‌پور با بیان اینکه برای برگزاری چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سیدجمال این دانشگاه بیش از ۱۴۰ نفر ساعت جلسه برگزار شده است، تصریح کرد: در برگزاری این همایش دانشگاه‌های مختلفی از سراسر کشور از جمله دانشگاه تهران، تربیت مدرس، جامعه‌المصطفی، مؤسسه امام خمینی(ره)، بوعلی‌سینا، رازی، قزوین و ایلام حمایت معنوی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این همایش در پایگاه مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) ثبت شده و مجوز آن از طرف ISC صادر شده است و افراد شرکت‌کننده در این همایش می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند، خاطرنشان کرد: سیدجمال‌الدین اسدآبادی و جغرافیای جهان اسلام، احیای اندیشه و تفکر دینی سیدجمال‌الدین اسدآبادی در ایران معاصر، علل عقب‌ماندگی جهان اسلام از دیدگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، آرمان و اندیشه بیداری اسلامی در نگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، احیای تمدن اسلامی در نگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، مناسبات علم و دین از دیدگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی و استکبارستیزی و مبارزه با استبداد از دیدگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از جمله محورهای این همایش به شمار می‌آید.

خزل‌پور اضافه کرد: جایگاه مردم در اندیشه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، بازگشت به اسلام، دشمن‌ستیزی و استعمارستیزی، حرکت اسلامی معاصر، خودسازی و تمدن اسلامی، علم و اسلام، ادبیات بیداری اسلامی در زبان های خارجی، ادبیات مقاومت و بیداری اسلامی، ادبیات انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، ادبیات مربوط به جهاد تبیین و ادبیات مربوط به جنگ روایت‌ها از دیگر محورهای این در ارائه مقالات پژوهشگران این همایش بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای همایش امسال این دانشگاه در رابطه با سیدجمال الدین اسدآبادی و داوری مقالات پژوهشگران تیم قوی از دانشگاه های مختلف سراسر کشور انتخاب کردیم که دارای پراکندگی بسیار خوبی است، تصریح کرد: ابراهیم متقی رئیس دانشگاه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، دکتر جان احمدی استاد دانشگاه تربیت مدرس، محسن الویری استاد دانشگاه باقرالعلوم، دکتر مهدی ابوطالبی استاد مؤسسه امام خمینی(ره) و دکتر حسینی ساجد استاد دانشگاه جامعه‌المصطفی تیم تشکیل‌دهنده کمیته علمی چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سیدجمال این دانشگاه به شمار می‌روند.

خزل‌پور با بیان اینکه سایت این‌همایش نیز در دامنه ir. راه اندازی و پوستر همایش طراحی و به تمامی سراسر دانشگاه های سطح کشور و نیز ادارات و دانشگاه های سطح استان ارسال و این همایش اطلاع رسانی شده است، افزود: طی تفاهم‌نامه با سازمان اصناف و کتابخانه های ملی ایران دریافت اسنادی که از کتابخانه ملی از سید جمال وجود دارد، برخی از اسناد موجود از سیدجمال الدین اسدآبادی همزمان با این همایش در نمایشگاه کتابخانه ملی ایران رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: طی انعقاد تفاهم نامه با سیویلیکا (پایگاه ثبت مقالات همایشی در ایران) مقرر شده که مقالات پذیرش شده در این پایگاه نمایه شود.

خزل‌پور همچنین با اشاره به اینکه با چند مجله داخلی رایزنی شده که مقالات برتر را چاپ کنند، خاطرنشان کرد: مقالات برتر پذیرش شده این همایش برای بیت رهبری نیز ارسال خواهد شد. در ضمن از تعداد ۹۸ مقاله ارسال شده به کمیته علمی این همایش دو مقاله مربوط به پژوهشگران شهرستان اسدآباد بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha