• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402120100421
  • خبرنگار : 71368

در جلسه شورای شهر تهران تصویب شد

فروش و تهاتر املاک مازاد شهرداری برای پروژه‌های محلات کم برخوردار و بازپرداخت بدهی‌های بانکی

فروش و تهاتر املاک مازاد شهرداری برای پروژه‌های محلات کم برخوردار و بازپرداخت بدهی‌های بانکی

اعضای شورای شهر تهران تبصره‌ای را به تصویب رساندند که براساس آن به شهرداری تهران اجازه داده می شود که در راستای اجرای طرح‌های و پروژه‌های بازآفرینی شهری، اجرای پروژه‌های محرک توسعه و تأمین رسانه‌های خدماتی با اولویت محلات کم برخوردار نسبت به فروش و تهاتر املاک مازاد اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی تبصره های لایحه بودجه ۱۴۰۳ به بررسی تبصره هشتم که پیرامون بافت فرسوده است، پرداختند.

ناصر امانی بیان کرد: براساس این تبصره شهرداری تهران موظف است در راستای آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار نسبت به پیگیری تحقق ۷۰ درصدی سهم دولت برای بازآفرینی شهر تهران اقدام کند و آثار آن را در بودجه منعکس کند.

وی با بیان اینکه به سازمان نوسازی شهر تهران اجازه داده می شود که نسبت به فروش و تهاتر املاک اراضی و مستقلات مازاد خود با رعایت صرفه و صلاح شهرداری و مطابق قوانین در راستای اجرای طرح ها و پروژه های بازآفرینی شهری، تأمین سرانه های خدماتی و پروژه های محرک توسعه با اولویت محلات هدف و غیر برخوردار و برای بازپرداخت بدهی‌های بانکی در چارچوب بودجه مصوب هزینه کند.

امانی با بیان اینکه همچنین واحدهای مسکونی تولیدی در پروژه های مسکن جایگزین و یا منابع حاصل از واگذاری آن ها باید صرف تأمین خدمات و نوسازی بافت فرسوده شود، گفت: بر این اساس جزئیات فروش یا تهاتر ملک باید از طریق سامانه شفافیت در اختیار عموم مردم قرار گیرد و همچنین به شهرداری اجازه داده می‌شود تا در راستای تسهیل تولید مسکن جایگزین و یا در بافت فرسوده با سیاست گذاری و نظارت قرارگاه جهادی مسکن با اولویت تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد و مستخدمین شهرداری تهران تا سقف ۴۵ هزار میلیارد ریال هزینه کند.

وی ادامه داد: همچنین به شهرداری تهران اجازه داده می شود به منظور تجمیع ساختمان های پراکنده و همچنین مقاوم سازی ساختمان های فرسوده در راستای مولدسازی املاک نسبت به فروش املاک فرسوده در اختیار معاونت شهرسازی و خرید ساختمان جدید تا سقف ۳۰هزار میلیارد ریال اقدام کند.

به گزارش ایسنا، تبصره هشتم لایحه بودجه با حداکثر آرا به تصویب رسید و بررسی تبصره باقی مانده به جلسه عصر شورای شهر موکول شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha