• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120100434
  • خبرنگار : 50107

نرخ مشارکت انتخاباتی در خواف براساس یک نظرسنجی

نرخ مشارکت انتخاباتی در خواف براساس یک نظرسنجی

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار خواف گفت: براساس نظرسنجی در سطح شهرستان، امسال حداقل مشارکت انتخاباتی ماننده دوره قبل حدود ۷۵ درصد خواهد بود.

مهدی عباسپور امروز یک اسفندماه در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: شهرستان خواف مانند سایر نقاط کشور مقدمات لازم را برای برگزاری یک انتخابات باشکوه فراهم کرده و آمادگی لازم برای این اتفاق خوب در سطح شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه خواف ۴۵ نفر تائید صلاحیت شدند که ۴۲ نفر مرد و سه نفر زن هستند، افزود: به علاوه از این ۴۵ نفر، ۴۱ نفر شیعه و چهار نفر اهل تسنن هستند و برای یک کرسی رقابت می‌کنند. همچنین به لحاظ سنی نیز از این ۴۵ نفر ۳۵ نفر بین ۳۰ تا ۵۰ سال دارند که نشان‌دهنده اقبال و امید جوانان به آینده شهرستان و کشور است، این افراد احساس مسئولیت کردند و در خودشان توانمندی دیدند.

فرماندار خواف گفت: خواف مرکز حوزه انتخابیه دو شهرستان خواف و رشتخوار است. در این حوزه ۱۴۵ شعبه اخذ رای داریم که ۵۳ شعبه شهری و ۹۲ شعبه روستایی است. در خود شهرستان خواف نیز ۹۲ شعبه اخذ رای داریم که ۴۰ شعبه شهری و ۵۲ شعبه روستایی هستند.

عباسپور با بیان اینکه واجدین شرایط در حوزه انتخابیه ۱۴۳ هزار نفر اند که حدود ۹۴ هزار نفر در شهرستان خواف‌اند، اضافه کرد: با توجه به تاکیداتی که برای حضور رای‌اولی‌ها تا امروز انجام شده، در مجموع ۵۳۰۰ رای‌اولی در حوزه انتخابیه خواف داریم که ان‌شاءالله در انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای افزایش مشارکت انتخاباتی در حوزه انتخابیه خواف، بیان کرد: ما جهاد تبیین را از سال گذشته شروع و امسال با جدیت بیشتری موضوع را پیگیری کردیم. بیش از ۵۰ جلسه مهم با دعوت از مدیران ملی و استانی برای سطوح مختلف جامعه داشتیم و دستاوردهای نظام و توفیقات دولت سیزدهم در شهرستان خواف را به استحضار مردم رساندیم.

فرماندار خواف ادامه داد: برآورد ما از وضعیت مشارکت بسیار خوب است. براساس نظرسنجی در سطح شهرستان، مشارکت را در این دوره مانند دوره‌های قبل ارزیابی می‌کنیم که یکی از بهترین شهرستان‌ها در حوزه مشارکت بودیم. حداقل مشارکت مانند دوره قبل حدود ۷۵ درصد خواهد بود. مردم با مطالعه انتخاب می‌کنند و انتخاب آن‌ها وابسته به جناح و مذهب خاصی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha