• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402120100456
  • خبرنگار : 71244

موافقت با تاسیس «هنرستان‌های کاردانش بهیاری» توسط ارتش/ شرط ثبت‌نام مستخدمان دیپلمه‌

موافقت با تاسیس «هنرستان‌های کاردانش بهیاری» توسط ارتش/ شرط ثبت‌نام مستخدمان دیپلمه‌

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش با تاسیس هنرستان‌های کاردانش بهیاری توسط نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.

موسی الرضا کفاش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش با حضور دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات دبیرخانه این شورا تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون معین با تعمیم مصوبه جلسه ۲۷ این کمیسیون با موضوع «اخذ دیپلم مجدد در رشته بهیاری خاص مستخدمان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران» به مستخدمان نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: این کمیسیون به نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران اجازه می دهد با رعایت مفاد اساسنامه هنرستان‌های کاردانش، رشته بهیاری مصوب جلسه ۱۳۵ این کمیسیون و اساسنامه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی وابسته به دستگاه‌های دولتی و سایر نهادهای عمومی مصوب جلسه ۷۹۴ شورای عالی آموزش و پرورش، هنرستان کاردانش رشته بهیاری تاسیس کنند.

وی افزود: استاندارد آموزش مهارت، فضا، امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه این رشته، مطابق اساسنامه هنرستان‌های کاردانش رشته بهیاری باید به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسد.

کفاش ابراز کرد: پذیرش و ثبت نام از مستخدمانی که دارای دیپلم باشند، پس از تطبیق دروس رشته مربوطه با رشته بهیاری انجام می شود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: ارائه آموزش استاندارد مهارت، شایستگی‌های غیر فنی و کارورزی بر عهده هنرستان بهیاری نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: نظارت بر امر آموزش و ارزشیابی استاندارد مهارت و صدور گواهینامه مهارت بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و صدور گواهینامه پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه در رشته بهیاری غیر متناظر با رعایت مقررات و ضوابط وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به دستور دوم جلسه این کمیسیون گفت: درخواست معاونت آموزش متوسطه با موضوع حذف شرط دوعنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیر نهایی از مفاد تبصره۱ ماده ۸۲ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه روزانه و تبصره۱ماده۶۶ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد داخل کشور، مطرح شد و کمیسیون معین با حذف شرط فوق از آئین نامه‌های مذکور از سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ به بعد موافقت کرد.

کفاش در ادامه گفت: دانش آموزان می توانند به استناد مصوبه فوق با رعایت سایر شرایط از چهار تبصره برای فارغ‌التحصیلی استفاده کنند.

لازم به ذکر است مصوبه کمیسیون معین به اطلاع اعضای شورای عالی آموزش و پرورش می‌رسد و چنانچه ظرف مدت دو هفته نظر مخالفی ارائه و مطرح نشود، به منزله مصوبه شورای عالی تلقی و به وزارت آموزش و پرورش جهت اجراء ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha