• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402120100462
  • خبرنگار : 50627

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خبر داد

ابلاغ ۱۰۰ فقره تذکر به کاندیداهای انتخاباتی در آذربایجان‌ شرقی

ابلاغ ۱۰۰ فقره تذکر به کاندیداهای انتخاباتی در آذربایجان‌ شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌ شرقی از ابلاغ ۱۰۰ فقره تذکر به کاندیداهای انتخاباتی در استان خبر داد و افزود: در دادگستری های سراسر استان با برگزاری ۷۲ جلسه حدود ۴۰۰ مصوبه برای جلوگیری از بروز تخلفات انتخاباتی به تصویب رسیده و ۱۰۰ فقره تذکر در حوزه‌های مختلف اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ستادهای انتخاباتی کاندیداها، کاندیداهای انتخاباتی، روسای ادارات و مجریان انتخابات داده شده که در دفعه سوم برای این افراد پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

احمد موقری روز سه‌شنبه یکم اسفند ماه در نشست خبری که در دادگستری کل استان برگزار شد، تبریز، ملکان و ورزقان را شهرستان های دارای بیشترین تخلف انتخاباتی عنوان و اظهار کرد: انتخابات مشارکت جمعی هست و مردم هر گونه تخلف و در هر زمینه‌ای را باید در سامانه سجام قوه قضائیه ثبت کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و متاسفانه در این ایام مرز بین تبلیغات و وظایف نمایندگان شورای اسلامی موجب بروز مشکلات، تخلفات و فشار هایی برای فرمانداران و نمایندگان شده است.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری انتخابات سالم بعضی از فرمانداران و بخشداران تغییر سمت یافته‌اند که اثر مثبتی در عدم سوءاستفاده در روند انتصابات و دخالت های دولتی در انتخابات داشته است.

موقری تصریح کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات در دادگستری آذربایجان شرقی با همکاری شورای نگهبان، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، اطلاعات نیروی انتظامی، بازرسی کل کشور، دادسرا، دادستان، معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری در شهریور ماه تشکیل شد و با برگزاری هفت جلسه به روند انتخابات نظارت کامل و دقیقی داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برداشتن برخی قیود در قانون تسهیل صدور مجوز ها انتقاد کرد و گفت: در قانون تسهیل صدور مجوز ها که قیودی مانند فاصله و تراکم اصناف در یک منطقه مورد توجه قرار می‌گرفت برداشته شد و به عنوان مثال داروخانه‌ها، املاک و نمایشگاه‌های خودرو در یک منطقه موجب افزایش بار ترافیکی و تراکم مراکز شهر می‌شود.

وی از کوتاهی ادارات و سازمان های دولتی در کاهش بار ترافیکی ابراز تاسف کرد و افزود: با قصور شهرداری و شهروندان معابر عمومی تبدیل به پارکینگ های عمومی شده‌اند و تعارض منافع از بیشترین مسائل و مشکلات هستند که در این حوزه وجود دارد.

‌وی از برنامه ریزی ایجاد شهرک های سلامت با همکاری شهرداری تبریز، اداره راه‌وشهرسازی و دانشگاه علوم پزشکی در بلند مدت خبر داد و ادامه داد: مسئولیت شهرک های سلامت با دانشگاه علوم پزشکی است و ما فقط به عنوان تسهیل کننده امور عمل خواهیم کرد و این امر در راستای دسترسی سهل مردم همه مناطق به خدمات درمانی و بهداشتی دولتی صورت خواهد گرفت، شهرک های سلامت متشکل از بیمارستان، درمانگاه، مطب های پزشکان و آزمایشگاه‌ها در کنار هم و در یک مجموعه واحد خواهد بود که این امر در اطراف بیمارستان کودکان مردانی آذر تحقق یافته است.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان به بررسی گزارشات، شکایات و مشکلات مردم در سامانه سجام قوه قضاییه که در حوزه های متخلف اجتماعی، شهری، قصور و ترک فعل ادارات تاکید کرد و افزود: بزرگ‌ترین مزیت این سامانه، مشاهده روند شکایت خود در این سامانه است.

وی از ارسال حدود چهار هزار گزارش در سامانه سجام خبر داد و گفت: ۱۵۰۰ گزارش با جمع‌آوری ادله و مستندات برای دادستان ارسال شده و همچنین در خصوص نقائص جامعه ۱۰۰ درصد به مسائل رسیدگی می‌شود.

وی به نقش اصحاب رسانه ها در القای امید و اعتماد، به خدمات قضایی و فرهنگ سازی و پیشگیری در وقوع جرم تاکید کرد و ادامه داد: ما باید با همکاری اصحاب رسانه فرهنگ‌سازی برای مردم و به ویژه کودکان، جوانان و نوجوانان داشته باشیم.

موقری خاطرنشان کرد: سرقت از جمله جرائم اولویت دار است و نگهبان محله بازدارندگی‌ خاصی در این مسئله دارد که در تبریز ۶۴ کوچه نگهبان محله مستقر شده و ۲۶۴ محله دیگر برای استقرار نگهبان محله شناسایی شده است.

وی ضمن تاکید به همکاری مردم در جمع آوری و ساماندهی متکدیان با همکاری هیأت مستمندان و شهرداری، از وضعیت مطلوب شهرستان تبریز نسبت به بقیه کلانشهر ها ابراز خرسندی کرد و افزود: مسئولیت جمع آوری و ساماندهی با هیأت مستمندان بوده و در این راستا شهرداری و نیروی انتظامی باید همکاری لازم را داشته باشند که دادستان دستور رسیدگی به وضعیت متکدیان را به هیأت مستمندان را داده‌ است.

وی ادامه داد: جلب مشارکتهای مردمی موثرتر از اقدامات دولتی است و در کشور های خارجی سمن‌ها تاثیر بسزایی دارند و اعلام همکاری با سمن ها برای جلوگیری از وقوع جرم در حوزه های حمایت از افراد در آستانه بزهکاری و آسیب پذیر، حقوق عامه و شهروندی، مددکاری اجتماعی، صلح و سازش زنان خانواده و محیط زیست میراث فرهنگی ترک فعل ادارات و مدیران دولتی باز اجتماعی کردن زندانیان و بزهکاران در این راستا صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، جرائم فضای مجازی را جزو ۱۰ جرم اولویت دار استان قلمداد کرد و افزود: ما به مردم در مورد عدم اعتماد و اطمینان به سکو و فروشگاه های مجازی تاکید کرده و راهنمایی زیادی می‌کنیم ولی متاسفانه موضوعاتی همچون کوروش کمپانی از اعتماد مردم سوءاستفاده می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha