• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402120100477
  • خبرنگار : 71974

در نشست خبری با عنوان «انتخابات، دانشگاه و مشارکت»؛

دانشجو: برای امنیت و شرایط اقتصادی بهتر در انتخابات مشارکت کنید

دانشجو: برای امنیت و شرایط اقتصادی بهتر در انتخابات مشارکت کنید

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: اگر به دنبال امنیت و شرایط اقتصادی بهتر هستید برای مشارکت در انتخابات پای صندوق رای حضور داشته باشید، این انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش ایسنا، فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه تربیت مدرس امروز در نشست خبری با عنوان «انتخابات، دانشگاه و مشارکت» که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: حق تعیین سرنوشت یکی از حقوق مسلم بشریت است که  دو بعد دارد؛ یک بعد داخلی و خارجی، یعنی حق انتخاب شدن و حق انتخاب کردن، افراد خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهند و افراد آنها را انتخاب می کنند و سرنوشت درستی برای کشور رقم می خورد.

وی افزود: بعد دوم بعد مربوط به تاثیرات خارجی و موضوع استقلال در تعیین سرنوشت است تا کشورهای ابرقدرت به دنبال دخالت سیاسی نباشند، اگر در انتخابات مشارکت خوبی داشته باشیم، استقلال در تعیین سرنوشت و استعمارناپذیر بودن، تایید خواهد شد.

*با حضور مردم در انتخابات پرشور شاهد یک مجلس قوی خواهیم بود

به گفته وی؛ با حضور مردم در انتخابات پرشور شاهد یک مجلس قوی خواهیم بود که قانون هایی وضع خواهد شد که مسیر درست برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی فراهم خواهد شد.

دانشجو با بیان اینکه دانشگاه مرکز فرهیختگی است، عنوان کرد: دانشگاه نهادی مرجع برای تصمیم گیری مردم است؛ بخصوص ۱۴ دانشگاه برتر که تربیت مدرس یکی از آن‌هاست، این نهادهای آموزشی به اهمیت نقش خود در بحث انتخابات مطلع هستند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: دانشگاه محل فرهیختگی و تعامل میان نظرات موافق و مخالف است، محل بروز سلیقه‌های سیاسی افراد است، دانشگاه‌ها با توجه به ماهیت و ظرفیت خود سکویی را فراهم کردند تا همه سلیقه های سیاسی و تشکل‌های شناسنامه‌دار امکان فعالیت و تبلیغ در آن را داشته باشند.

وی افزود: از زمان شروع فعالیت‌های ترویجی تشکل‌ها در خصوص انتخابات، دانشگاه تربیت مدرس با فعالیت همه گروه‌های سیاسی شناسنامه دار در محیط دانشگاه موافقت کرده و سکو و تربیون در اختیار آنها قرار گرفته تا فضای مناسبی فراهم شود.

دانشجو با بیان اینکه انتخابات فرصت مناسبی و  حق بدیهی مردم است و هر چقدر در این صحنه با آگاهی حضور داشته باشیم، آینده بهتری رقم خواهد خورد، عنوان کرد: دشمنان توجه ویژه‌ای به بحث انتخابات ایران دارند؛ اگر مردم مانند دانشجویان و دانشگاهیان در انتخابات شرکت کنند، قطعا دشمن نسبت به فشار آوردن به ایران و به منظور تسلیم کردن کشور مایوس خواهند شد.

وی افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات، دشمنان اصلی ما که آمریکا و اسرائیل هستند را مایوس خواهند کرد و سیاست فشار حداکثری در خصوص ایران را بر خواهد داشت و کشورهای ابرقدرت برای ایجاد زیست پایدار در منطقه از طریق دوستی وارد گفت‌وگو خواهند شد. هر چند ما نسبت به دوستی دشمنان چندان حسابی باز نخواهیم کرد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: حضور مردم در پای صندوق رای نشان خواهد داد که ۴۵ سال جنگ و تحریم نتواسته به رابطه میان مردم و حاکمیت لطمه وارد کند، دیگر همه گزینه‌ها روی میز تصمیم‌گیر نخواهد بود و فضا به سمت رفتارهای دوستانه خواهد رفت.

وی افزود: اگر دنبال امنیت و زندگی بهتر اقتصادی هستید، در پای صندوق رای حضور داشته باشید، این انتخابات نسبت به دوره های گذشته از اهمیت بیشتری برخودار است.

دانشجو گفت: ما نیروهای انقلابی و دانشگاهی با لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب در انتخابات مشارکت خواهیم کرد. باید عنوان کرد انتخابات فرصت بی نظیر برای تمدن سازی است و دانشگاه‌هیان این فرصت را از دست نخواهند داد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha