• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402120100532
  • خبرنگار : 50672

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان:

تداوم راه شهدا با مشارکت پرشور در انتخابات/ گلستان پیشگام در برگزاری کنگره شهدا

تداوم راه شهدا با مشارکت پرشور در انتخابات/ گلستان پیشگام در برگزاری کنگره شهدا

ایسنا/گلستان سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گلستان شهدا را الگوهای هویت‌ساز جامعه دانست و گفت: برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو معلم را قدمی بزرگ برای رواج فرهنگ زندگانی شهداست که دانشگاه فرهنگیان گلستان به عنوان نخستین استان در کشور این افتخار را نصیب خود کرده است.

موسی کیخا امروز یکم اسفند ماه ۱۴۰۲ در نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم که به میزبانی گرگان برگزار شد با اشاره به سخن مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه شهید و شهادت و اهمیت برگزاری یادواره ها و اجلاسیه‌ها عنوان کرد: هر یک از شهدا روشن کننده عالم و برملا کننده تمامی حجاب‌های تحریف و فریب هستند. 

وی بزرگداشت نام و یاد شهدا را از عوامل حیاتی و ضروری کشور دانست و اظهار کرد: باید بکوشیم تا با نکته سنجی و الگوگیری از زندگی شهدا زندگی‌هایمان رنگ و بوی شهدا گرفته و با حرکت جهادی ادامه دهنده راه شهدا باشیم چرا که شهدا موتورهای محرک جامعه هستند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی معلم پرور و فرهنگ ساز در سطح جامعه است، تصریح کرد: یکی از نقش‌های اساسی و بنیادی این دانشگاه به ثمر رساندن تمدن نوین اسلامی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف کشور است که از عوامل پیشگام و پیشرو در این حوزه شهدای دانشجو معلم ما هستند.

کیخا، دانشجو معلمان شهید را ستارگان تابناک عرصه تزکیه و تعلیم برشمرد و افزود: تمامی دانشجو معلمان این سرزمین باید بدانند که وظیفه مهم و سنگینی بر دوش آنان قرار گرفته است که لازمه اجرای صحیح این امر مهم الگوگیری و انس با شهدای دانشجو معلم است.

وی از برگزاری نخستین کنگره شهدای دانشجو معلم در سال‌های آتی خبرداد و گفت: از وظایف ذاتی دانشگاه فرهنگیان معرفی شهدای گرانقدر و عزیز دانشجو معلم به عنوان الگوهای هویت‌ساز است که از اقدامات اجرایی شدن این کار مهم می‌توان به برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو معلم در هر استان اشاره کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان با تاکید بر اینکه استان گلستان برای نخستین بار مفتخر به برگزاری اولین اجلاسیه ۳۰ شهید دانشجو معلم در کشور است، توضیح داد: مقدمات برگزاری این اجلاسیه از سال ۱۳۹۹ شروع شده است و تاکنون کارهای متعددی در این راستا صورت گرفته است.

کیخا، برگزاری این اجلاسیه را شروعی تازه برای اقدامات و پژوهش‌های مستمر و دائم دانست، ادامه داد: در تلاشیم که سال‌های آینده داستان زندگی تمامی شهیدان دانشجو معلممان به نوشته تحریر در بیاید. همانطور که امسال از چهار کتاب ارزشمند در این حوزه رونمایی شد.

وی شناخت زمان و عمل به هنگام را یکی از مهمترین ویژگی های شهدا برشمرد و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی برای شهدا به مثابه حرم و حفظ آن از واجبات بوده است و حال تمامی مردم ایران باید با همین دیدگاه پا به عرصه حضور در انتخابات گذاشته تا رهرو راه آنان باشند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان انتخابات را عرصه دیگری از نمایش وحدت ملی و اقتدار جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: هر چقدر مشارکت مردمی در انتخابات بیشتر و پرشور تر باشد؛ دست کشور در مقابله با دشمنان پرتر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha