• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402120100541
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

جشنواره ملی شعر مهدوی اقوام در یاسوج با معرفی نفرات برتر پایان یافت

جشنواره ملی شعر مهدوی اقوام در یاسوج با معرفی نفرات برتر پایان یافت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد جشنواره ملی شعر اقوام که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد با معرفی نفرات برتر پایان یافت و طی مراسمی از ۱۵ شعر فاخر و خالقان آنها با اهدای جوایزی تجلیل شد.

حجت الاسلام محمد غفاری، مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد واحد یاسوج در این مراسم گفت: در دوران غیبت وظایفی متوجه ما است و ما می توانیم این وظایف را در قالب ها و اشکال مختلف به انجام برسانیم که یکی از این قالب ها که قالبی شیرین، جذاب و بر خواسته از ذوق درونی است، در حوزه شعر است.

وی ادامه داد: همان طور که وظیفه ما در دوران غیبت ادامه دار است و باید پیوستگی داشته باشد ما باید در سال‌های بعد هم برنامه ها و جشنواره هایی از این قبیل برگزار کرده و از دیگر قالب های هنری در راستای مسأله انتظار و مهدویت استفاده کنیم.

همچنین سیاوش نریمان، رئیس کمیته داوران جشنواره ملی شعر مهدوی اقوام در خصوص فرایند برگزاری این جشنواره گفت: فراخوان جشنواره ملی شعر مهدویت از مرداد ماه امسال منتشر شد و تا ۱۵ بهمن ماه ۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره فرستاده شد که با همراهی گروه داوران از این تعداد ۱۵ اثر برگزیده را شناسایی کردیم.

وی ادامه داد: همان گونه که از نام جشنواره پیداست فرستندگان آثار از اقوام مختلفی بودند که با گویش هایی از سراسر کشور اشعار خود را نوشته و به دبیر خانه جشنواره فرستاده بودند.

جشنواره ملی شعر مهدوی اقوام در یاسوج با معرفی نفرات برتر پایان یافت

محمدهادی خالق زاده، دبیر علمی این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: پنج اثر برگزیده شامل حسین عبدی از شهر گرگان، علی دهقان از شهر لنده، عاطفه جوشقانیان از شهر قم، زیبا درودگر از شهر اصفهان و عماد آل کثیری از شوش دانیال به عنوان رتبه اول در این جشنواره انتخاب شدند.

وی افزود: همچنین تبسم رضا زاده از ارومیه، جهانبخش ستایشی از یاسوج، قاسم بای از رامیان، مرضیه ملک حسینی از علی آباد کتول و عارف ساسانی از مراغه رتبه دوم این جشنواره را کسب کردند.

به گزارش ایسنا، خالق زاده اظهار کرد: پنج اثر برگزیده رتبه سوم سیروس مختاران از بهبهان، حمید حسینیان از کریک شهرستان دنا، سیده کوثر موسوی مجاب از تهران، فاطمه فاضلی از شیراز و وحید طلعت از ارومیه بوده اند.

گفتنی است شاعران اقوام مختلف کشور بیش از ۵۰۰ شعر با موضوع فرهنگ مهدویت و فلسفه انتظار به دبیر خانه جشنواره ارسال کردند که پس از ارزیابی هیئت داوران ۲۰۰ شعر به بخش مسابقه راه یافته بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha