• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1402120100542
  • خبرنگار : 71661

کارگران بنادر هند به کشتی‌های حامل سلاح‌های رژیم صهیونیستی خدمات نمی‌دهند

کارگران بنادر هند به کشتی‌های حامل سلاح‌های رژیم صهیونیستی خدمات نمی‌دهند

یک اتحادیه صنفی به نمایندگی از کارگران ۱۱ بندر بزرگ هند اعلام کرد به محموله‌هایی که حاوی سلاح‌های رژیم صهیونیستی هستند، خدمات نخواهند داد.

به گزارش ایسنا، اتحادیه «فدراسیون کارگران حمل‌ونقل آبی» هند در بیانیه‌ای از تصمیم خود برای «عدم بارگیری یا تخلیه محموله‌های تسلیحاتی» کشتی‌های مربوط به رژیم صهیونیستی خبر داد. این اتحادیه همچنین از ارائه خدمات به دیگر دولت‌هایی که احتمال دارد در جنگ غزه، برای رژیم صهیونیستی سلاح تهیه کنند، خودداری خواهد کرد.

به نقل از پایگاه خبری ایندیپندنت، در بیانیه این اتحادیه که ۳۵۰۰ کارگر از ۱۱ بندر دولتی هند را نمایندگی می‌کند، آمده است: ما کارگران بندر که بخشی از اتحادیه‌های کارگری هستیم، همواره با جنگ و کشتار زنان و کودکان مخالف هستیم.

این اتحادیه افزود: زنان و کودکان در این جنگ تکه‌تکه شده‌اند. والدین توانایی شناسایی کودکان خود را که در بمباران کشته می‌شوند، ندارند.

در ادامه این بیانیه آمده است که حمله اسرائیل به غزه «هزاران فلسطینی را در رنج و زیان عظیم فرو برده و بارگیری و تخلیه این سلاح‌ها اسرائیل را در کشتن مردم بی‌گناه توانمند می‌کند.»

وزارت بهداشت غزه روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از ۲۹ هزار فلسطینی در این جنگ چهارماهه به شهادت رسیده‌اند. همچنین صدها هزار غیرنظامی بی‌گناه در غزه در مرز قحطی قرار دارند و بسیاری از زیرساخت‌های غیرنظامی نوار غزه ویران شده است.

این اتحادیه در حالی از امتناع کارگران از تخلیه و بارگیری محموله‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی خبر داد که «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند طرفدار این رژیم است و مواضعی در حمایت از آن اتخاذ کرده است. هند در میان کشورهایی است که در ماه اکتبر از موافقت با قطعنامه سازمان ملل برای «آتش‌بس بشردوستانه» خودداری کرد.

سازمان «کارگران فلسطین» که از اتحادیه‌های کارگری فلسطین تشکیل شده اعلام کرد هند یکی از «واردکننده‌های اصلی تسلیحات اسرائیلی» است و هر ساله به ارزش یک میلیارد دلار سلاح وارد می‌کند. به گفته این سازمان، این حجم از تجارت تسلیحاتی میان هند و رژیم صهیونیستی موجب افزایش فشارها در داخل هند شده است؛ مخصوصاً تشدید سرکوب علیه مسلمانان هند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha