• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402120100753
  • خبرنگار : 71592

مصر: وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه در تاریخ شورای امنیت، شرم‌آور است

مصر: وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه در تاریخ شورای امنیت، شرم‌آور است

وزارت خارجه مصر در واکنش به وتوی قطعنامه پیشنهادی آتش‌بس فوری در غزه توسط آمریکا اعلام کرد ممانعت از صدور قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در یک درگیری مسلحانه است، «یک سابقه شرم آور» در تاریخ شورای امنیت است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه مصر از ناتوانی شورای امنیت در صدور قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه ابراز تاسف کرده و آن را رد کرد.

این وزارتخانه شامگاه سه شنبه با صدور بیانیه‌ای تاسف عمیق خود را از ناتوانی مجدد شورای امنیت در صدور قطعنامه‌ای که مستلزم آتش‌بس فوری در نوار غزه است، ابراز کرد.

به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر اعلام کرد ممانعت از صدور قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در یک درگیری مسلحانه است، «یک سابقه شرم آور» در تاریخ تعامل شورای امنیت با جنگ و درگیری‌های مسلحانه است در حالی که کشتار ملت فلسطین و حملات رژیم صهیونیستی علیه آنها مستلزم اتخاذ مسوولیت اخلاقی و انسانی است.

مصر اقدام گزینشی و استانداردهای دوگانه صحنه بین‌المللی در برخورد با جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه در مناطق مختلف جهان را به شدت محکوم و اعلام کرد این امر اعتبار قواعد و مکانیسم‌های کاری نظام بین‌المللی کنونی به ویژه شورای امنیت را که مسئولیت پیشگیری و حل و فصل منازعات و توقف جنگ‌ها بر عهده آن است، زیر سوال می‌برد.

وزارت خارجه مصر بار دیگر خواهان برقراری آتش‌بس در نوار غزه شد و اعلام کرد با هرگونه اقدام برای کوچ اجباری مردم غزه از جمله عملیات زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب غزه مخالف است.

آمریکا در جلسه امروز شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه‌ پیشنهادی الجزایر درباره برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه را وتو کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۲ ۰۱:۰۴

صلح دوستای آمریکایی که صحبت از انسانیت میزدم کجان. یا میگفتن نگید مرگ بر آمریکا پس باید به این دولت قاتل چی گفت

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۲ ۰۱:۴۰

وقت آن رسیده که امریکا را از منطقه بیرون کنیم و اگر اسراییل در ماه رمضان زیاده روی کند آن را از روی زمین ریشه کن کنیم مسئولین امروز عاشورا در غزه است اگر ملت مظلوم فلسیطن را یاری نکنیم با تواببن فرقی نداریم.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۲ ۱۰:۳۵

عزیزم راه حمایت از مردم غزه باز است . راه جهاد و مبارزه باز است. ولی قدم گذاشتن در این راه و دستور جهاد دادن کار هر کسی نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۲ ۰۶:۵۲

خب این جای تعجب نداره . اسرائیل همون آمریکاست رژیم منحوسی که آمریکا خودش تو منطقه نشونده اینهمه سال. که بتونه اینجا سرک بکشه و اوضاع منطقه رو رصد کنه . تروریست و داعش تربیت کنه منطقه رو با اختلاف افکنی به نفع خودش مدیریت کنه و ... و ..... فکر کنید اسراییل تو منطقه نبود ایا امریکای خبیث میتونست سر از منطقه در بیاره ؟؟ اسرائیل همون امریکاست مزدورا و دست نشانده های آمریکا هستن نتانیاهو و ... اینا سربازای بازیگر آمریکا هستن واسه همینم تا جنگ شد آمریکا سراسیمه و دلواپس برا نیروهاش یا همون اسراییل کمک و مهمات آورد

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۲ ۰۷:۱۲

آیا وقت این نرسیده کشورای منطقه آمریکا رو تحریم کنن ؟ چرا که ریشه بیماری آمریکاست این ریشه خراب باید از جا کنده شه وقتی آمریکا میگه قتل عام مردم غزه باید ادامه پیدا کنه آیا معنیش این نیست اسرائیل همون خود امریکاست؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۲ ۰۹:۲۵

شرم برای انسان باوجدان است نه برای حیوانی خون خوارودرنده خومثل سران آمریکا مثل بایدن آیزامری پست مرگبار فاصدان آمریکای وموزدورانش درمنطق

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۲ ۰۹:۳۳

آمریکا. شیطان. بزرگ

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۲ ۱۲:۰۴

مبارزان مقاومت باید جواب این رفتار رذیلانه آمریکا را با کوبیدن تمامی پایگاه ه های آن در منطقه به طور همزمان بدهند تا آمریکا با مرگ تروریست های خودش طعم تلخ مرگ و شکست را بچشد و راه نابودی اسراییل هموار شود

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۲ ۱۴:۴۴

آیا وقت آن نرسیده که امت اسلامی کاری بکنند وخود شان جلوی اسرائیل بایستند چقدر باید کشته شوند تا این ها بیدار شوند؟

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۲ ۲۳:۳۴

ننگ بر حقوق بی بشر آمریکایی و مرگ بر آمریکا