• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402120200791
  • خبرنگار : 71145

یک نظرسنجی نشان داد

حمایت اکثریت قاطع لبنانی‌ها از مقاومت در برابر اشغالگران

حمایت اکثریت قاطع لبنانی‌ها از مقاومت در برابر اشغالگران

بیش از نیمی از لبنانی‌ها، از همه طوایف و مذاهب تاکید کردند مقاومت لبنان و حضور این کشور در محور مقاومت، بازدارندگی رژیم اشغالگر را از آغاز جنگ همه‌جانبه تقویت می‌کند.

به گزارش ایسنا، حدود ۶۰ درصد لبنانی‌ها تاکید کردند آنچه اشغالگران را از تجاوز همه‌جانبه به لبنان باز می‌دارد، حضور مقاومت، نشان دادن قدرت روزافزون آن و آشکار شدن جنبه مهمی از این توانایی‌ها در جریان رویارویی‌های کنونی است.

این در نظرسنجی مرکز مشورتی مطالعات و اسناد صورت گرفته و نتایج نشان داد که حدود ۶۰ درصد لبنانی‌ها به ویژه از طوایف سنی، شیعه و دروزی معتقدند حضور لبنان در محور مقاومت باعث تقویت وضعیت بازدارندگی می‌شود.

اکثر پاسخ دهندگان از همه طوایف و مذاهب معتقد بودند که رژیم صهیونیستی برای تجاوز همه‌جانبه به لبنان نیازی به بهانه ندارد و از موضع رسمی لبنان در قبال این تجاوز حمایت کردند و در عین حال موضع عربستان، مصر و ترکیه را رد کردند. 

حدود ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان از همه طوایف و مذاهب در این کشور، ایالات متحده را مسؤول تجاوزات مستمر به نوار غزه می‌دانند.

همچنین این نظرسنجی نشان داد که درصد زیادی از لبنانی‌ها به‌ویژه مسلمانان معتقدند که رژیم اشغالگر ضعیف است، دچار اختلاف و تقسیم شده و در آینده نزدیک می‌توان آن را شکست داد که این نتیجه در میان مسیحیان نزدیک به یک سوم است.

بیش از نیمی از لبنانی‌ها معتقدند مقاومت، اشغالگران را از جنگ با لبنان باز می‌دارد

به نقل از المیادین، در سایه ادامه عملیات مقاومت اسلامی در لبنان علیه مواضع اشغالگران در امتداد مرز با فلسطین اشغالی، در حمایت از غزه و در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها در جنوب این کشور، مقامات اشغالگر به واقعیت تلخ شهرک‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی اذعان کرده‌اند.

در این زمینه، آویچای استرن، رئیس اداره محلی در شهرک کریات شمونا، گفت که شهرک نشینان پس از چهار ماه در وضعیت غیرقابل تحمل و تحت فشار وحشتناکی قرار دارند.

ایتان دیویدی، رئیس شورای مرگلیوت نیز با تایید اینکه وضعیت در شهرک «غیر معقول است و ساکنان هر زمان که بخواهند نمی‌توانند وارد و خارج شوند»، افزود: «ما نمی‌توانیم مانور دهیم. وقتی در مرگلیوت هستیم پشت دیوارها پنهان می‌شویم.»

رسانه‌های عبری به توسعه توانایی‌های نظامی حزب‌الله که با عملیات‌هایش از هشت اکتبر ۲۰۲۳ فاش شد، اذعان و اعلام کردند که حزب‌الله در حال پیشروی به سمت دقت در موشک‌های خود به عنوان جایگزینی برای نیروی هوایی است.

این رسانه‌ها نوشتند مقاومت راکت‌های «گراد» و دیگر راکت‌های کوتاه برد را به سلاح‌های دقیق و هدایت شونده تبدیل کرده‌است.

این رسانه‌ها ادامه دادند: حزب‌الله ده‌ها موشک نقطه زن دقیق از نوع فاتح ۱۱۰ و چند صد مهمات دقیق دیگر از جمله راکت‌های کوتاه برد، موشک‌های بالدار، موشک‌های زمین به هوا و غیره در اختیار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha